Ga naar inhoud

dezelfde mail meerdere keren ontvangen


luigid

Aanbevolen berichten

hallo,

ik gebruik outlook 2007 met 3 accounts op twee verschillende servers. de "eenling" werkt perfect maar de andere twee niet. ik ontvang de mail in 2 ,4 of soms wel 7-voud. deze accounts hebben uiteraard dezelfde pop en smtp server en daar schijnt outlook problemen mee te hebben. het is de bedoeling dat er ook een bericht op de server achterblijft (makkelijk als je ergens anders met je mail wilt werken) en ook achteraf ontdubbelen is geen optie vanwege het aantal mails.

wie weet wat je hier aan kunt doen ?

groet

luigid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daardoor krijg je de mails telkens opnieuw in je Outlook.

Als je die functie activeert in Outlook blijven de mails staan op de server van je provider.

De e-mails die je wil verwijderen moet je verwijderen door in te loggen op je webmail.

Eenmaal daar verwijderd komen ze niet meer terug in Outlook terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even voor de duidelijkheid : ik ontvang deze mailtjes allemaal tegelijkertijd. dus iemand stuurt mij een mailtje en ik ontvang het 4x. en ik wil ook de mail via webmail kunnen ontvangen. ik had het ook al geprobeerd met een niet aangevinkte optie " een kopie van de berichten op de server achterlaten". en dat maakte geen verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles natuurlijk heel wat keren gecontroleerd en uiteindelijk de mappen in het postvak in van de diverse accounts verwijderd. en toen kwam alles keurig in enkelvoud binnen. dus duidelijk een fout in de regels (voor toewijzing van mail naar mappen). alle regels verwijderd en nieuwe ingesteld. en voilà het werkt prima.

bedankt voor het meedenken.

luigid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.