Ga naar inhoud

[OPGELOST] Oude software verwijderen


karla.otten

Aanbevolen berichten

Hallo, Kan mij iemand wijzen hoe ik oude software kan verwijderen? Ik merk namelijk als ik een virusscan doe, dat ik dan b.v. Norton Security, Nero, enz. in het scanprogramma zie verschijnen. Deze programma's heb ik wel verwijderd en zijn ook nergens meer zichtbaar, maar toch zijn ze niet verwijderd blijkt uit de virusscan. Ik moet voor de goede orde even vermelden dat ik niet zo veel ervaring heb met computers, maar als iemand me het stap voor stap uitlegt kom ik er wel uit. Alvast bedankt.

Groetjes, Karla

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn verschillende tools beschikbaar. bij de meeste tijdschriften wordt er vaak een cd meegeleverd met drgelijk tools, meestal probeerversies, die voldoen.

voorbeelden zijn bvb: uruninstaller, ccleaner, ashampoo winoptimizer, ...

Ander voorbeeld is Hijack this! maar hier is wel enige kennis van zaken vereist.

Een onderdeeltje van deze tools zoekt naar verweesde bstanden ( bestanden gelinkt aan een reeds verwijderd programma), na detectie kan je dan zelf kiezen of die gewist mogen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermits je zeker Norton vermeldt zou ik eerst beginnen met de Norton Removal Tool. Norton/Symantec laat bij verwijderen via Software altijd een pak rommel achter (o.m. in het register) die met die Removal Tool volledig opgekuist wordt. En dan best CCleaner (met o.m. een registeropkuis) Maar al je die Norton Removal achter de rug hebt, hang je maar aan de bel. Geven we wel de verdere info over CCleaner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download dan die CCleaner en gebruik de twee opties : CCleaner en Register. In CCleaner werk je met de standaardinstellingen. Eerst via CCleaner "Analyseren" aanklikken en daarna "Opschonen". Dan via Register "Scan naar Problemen" -> "Herstel geselecteerde problemen" - je krijgt een vraag om een backup te maken - antwoord JA en sla deze backup op. Dan de opgelijste fouten herstellen via "Herstel alle geselecteerde fouten". En dan zouden alle overbodige bestanden en ook je register weer in optima forma moeten zijn. Laat daarna maar even horen of er nog iets is wat je (eventueel) als overbodig opmerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan kiezen uit één van de verschillende download-mirrors (doen allemaal hetzelfde). Klik bvb. de eerste van MajorGeeks aan en dan krijg je een voorstel om zoiets als ccsetup... te downloaden. Sla dit op je bureaublad op en dan installeren. Let wel op dat je CCleaner zonder de Yahoo toolbar installeert (dat wordt ergens onderweg voorgesteld, maar deze optie moet je aan je voorbij laten gaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.