Ga naar inhoud

Administrator wordt niet herkend door programma's


Boeckie

Aanbevolen berichten

ik heb het probleem dat als ik Windows Update draai wanneer ik ben aangelogd als Administrator, mijn computer toch nog zegt dat bepaalde updates alleen door de administrator kunnen worden uitgevoerd en ik dat als dusdanig moet runnen.

Ik heb hetzelfde probleem als ik Spybot S&D wil runnen, ik kan dan wel rechtsklikken en 'als administrator uitvoeren' bij het openen maar dit zou niet hoeven aangezien de account waarmee ik het wil openen reeds de administrator is.

Ik run Windows Vista Home Premium.

Voor de volledigheid heb ik hieronder een HijackThis logje geplaatst. Ik had wel een probleem met dit te runnen, ik kreeg de boodschap in bijlage.

post-22246-1417704698,6042_thumb.jpg

Iemand een gedacht?

Alvast bedankt

aangepast door Boeckie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet omdat je account administrator rechten heeft dat die ook actief zijn. Als je een programma runt dat administrator rechten nodig heeft zul je nog steeds van Windows UAC een verwittiging krijgen. Indien je huidige account admin rechten heeft, kan je hier gewoon op doorklikken, indien niet zal je een admin paswoord moeten opgeven.

Sommige programma's vragen niet om administrator rechten maar functioneren niet of niet goed als ze niet als admin worden gerund. Hijack is daar een voorbeeld van. Daarom dat je ook de fout bij de "hostfile" kreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, goed om weten

enig idee hoe ik dit kan omzeilen bij Windows Update? Daar heb ik niet de optie als ik rechtsklik om als administrator uit te voeren. Moet ik dan echt de administrator account naar boven halen via Opdrachtprompt?

Voor toekomstige lezers:

Opdrachtprompt als administrator uitvoeren,

intypen net user administrator /active:yes en enter

computer heropstarten en de administrator account gebruiken om te doen wat nodig is

Opdrachtprompt als administrator uitvoeren,

intypen net user administrator /active:no en enter

computer terug heropstarten om in gewone modus terug verder te gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foutmelding die je kreeg bij het uitvoeren van HijackThis komt er omdat je HijackThis niet als administrator hebt uitgevoerd zoals voorzien in de procedure :

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis.

post-20447-1417704699,7648_thumb.jpg

Onderstaande procedure volgen voor dagelijks gebruik is absoluut geen goed idee, zo schakel je het Super Administrator Account (klik er op) in...in de ganse periode dat ik met Vista en Windows 7 werk heb ik dit account zelfs nog nooit gebruikt.

Voor toekomstige lezers:

Opdrachtprompt als administrator uitvoeren,

intypen net user administrator /active:yes en enter

computer heropstarten en de administrator account gebruiken om te doen wat nodig is

Opdrachtprompt als administrator uitvoeren,

intypen net user administrator /active:no en enter

computer terug heropstarten om in gewone modus terug verder te gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Boeckie,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.