Ga naar inhoud

PC start op maar scherm blijft zwart


Mako

Aanbevolen berichten

Beste,

Onlangs kreeg ik een computer binnen voor herstelling waarvan het beeldscherm gewoon zwart bleef. De computer aansluiten op een ander scherm leverde hetzelfde resultaat op, het betreffende scherm aansluiten op een andere computer gaf wel beeld. Met het scherm is dus alles OK. Heb al verschillende schermkabels geprobeerd zowel analoog als digitaal zonder enig succes.

Aanvankelijk dacht ik aan een probleem met de videokaart maar wanneer ik een andere videokaart plaats blijft het beeld eveneens zwart. Verder lijken alle kabeltjes me correct aangesloten. Misschien heeft de harde schijf het begeven?

Samengevat:

Probleem: computer start op maar scherm blijft zwart

Vaststellingen:

  • Met scherm is alles in orde
  • Verschillende schermkabels geprobeerd
  • Videokaart vervangen, zonder enig succes

Eigenschappen:

Model: Acer Aspire M3641-1R77

Grafische kaart: NVIDEA Geforce 8600GT

Harde schijf: 640GB (merk onbekend)

RAM geheugen: 4GB

CPU: Intel core 2 Quad Q6600

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik de harde schijf aansluit op een andere computer (gewoon SATA en stroom kabeltje van goede HDD verbonden met de potentieel kapotte HDD) start de computer op, maar verschijnt tijdens het opstarten de keuze 'Windows normaal opstarten' of 'Windows herstel uitvoeren'. Dit omdat iets in de hardware configuratie veranderd is (logisch). Kies ik best voor normaal opstarten of voor herstel? Is de gedachtegang van de mogelijks kapotte harde schijf hier al niet van de baan aangezien ik wel al beeld ontvang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je op het moederbord nog een ander slot om de grafische kaart in te pluggen?

Helaas niet neen.

Laat ik nog even met je mee proberen te denken;

  • Problemen met de videokaart zijn uitgesloten.
  • Problemen met de voeding zijn uitgesloten.
  • Harde schijf kapot is uitgesloten.

Ik kan inderdaad ook nog denken aan een defect slot voor de grafische kaart of een ernstigere fout in het moederbord zelf. Veel pathways blijven niet meer open lijkt me.

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na even met een kennis gesproken te hebben en wat op internet rondgekeken te hebben blijkt het niet zo eenvoudig om een slot te testen zonder het daarvoor geschikte materiaal.

Is het nog een mogelijkheid een PCI-kaart te plaatsen ipv de AGP poort te gebruiken? Natuurlijk kan ik zonder enig beeld niks veranderen in de BIOS...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.