Ga naar inhoud

Excel filteren na SOM.ALS


hulsmans

Aanbevolen berichten


Beste,

Allereerst excuses, blijkbaar heb ik in het verleden niet volgens gangbara termen en procedures gepost. Kom niet zoveel op een forum.

Zal trachten me wat aan de regel te houden :-)

Probleem:

Ik maakte in Excel een formule:

=SOM.ALS('JANUARI 2012'!$N$6:$N$160;3;'JANUARI 2012'!$Q$6:$Q$160)

Deze telt bvb. hoeveel keer pers. 3 in januari werd ingegeven, indien ja haalt hij uit de andere kolommen de gelinkte bedragen en telt deze op.

Als resultaat krijg ik dus van de gehele maand januari een optelling voor persoon 3.

Voor facturatie moet ik echter weten over welke data deze bedragen gaan. Dus moet ik maw terug een uitsplitsing maken.

Bvb. Ams resultaat geeft hij 20,50. Dus persoon 3 heeft een optelling in januari van 20,5€. Nu zou ik ergens moeten weergeven dat het bvb. op 01/01 10is op 02/01 10is en op 03/01 0,5 is

Ik hoop dat dit duidelijk is. Ik kan in het forum en op het net niets over terug vinden. Ik probeerde als verschillende formules doch kom er niet toe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.