Ga naar inhoud

draadloos internet


jango

Aanbevolen berichten

Beste lezer(s)

hoe kan ik een laptop type acer aspire 9424wsmi draadloos laten werken op een draadloze router van het type usr805461a, het probleem is dat er een beveiligingssleutel word gevraagd en die heb ik nooit een gehad en is bij mijn weten nooit ingevoerd geweest.

De laptop heeft vroeger altijd draadloos gewerkt op skynet .be

En nu moet hij gaan werken op telenet.be

Ik ben echt iemand zonder computer ervaring dus lieft geen moeilijke engelse termen maar gewoon in het vlaams als het zou kunnen .

Alvast heel hartelijk bedankt voor u hulp.

Mvg

Jango

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wanneer je overschakelt van internet provider krijg je een geheel nieuwe formule op je router. Je kan je netwerkcode (deze moet je ingeven om te verbinden via wifi met het netwerk) veranderen naar eigen believen al moet je daarvoor eerst op je router inloggen. De inloggegevens van je router heb je normaal gezien gekregen bij je nieuwe pakket?

Aangezien je vermoedelijk nog nergens in huis via wifi verbonden bent kan je dit enkel doen met een kabel. Wanneer verbonden met je router (via kabel) ga je naar je internetbrowser en typ je in de adresbalk 192.168.1.1 vermoedelijk moet je nu de gegevens invullen die je van je internet provider kreeg.

Laat in je volgende post even weten:

  • hoe lang geleden ben je overgegaan van Skynet naar telenet
  • vind je ergens mogelijke inloggegevens voor je router
  • is het gelukt de configuratiepagina van je router te openen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je overschakelt van internet provider krijg je een geheel nieuwe formule op je router. Je kan je netwerkcode (deze moet je ingeven om te verbinden via wifi met het netwerk) veranderen naar eigen believen al moet je daarvoor eerst op je router inloggen. De inloggegevens van je router heb je normaal gezien gekregen bij je nieuwe pakket?

Aangezien je vermoedelijk nog nergens in huis via wifi verbonden bent kan je dit enkel doen met een kabel. Wanneer verbonden met je router (via kabel) ga je naar je internetbrowser en typ je in de adresbalk 192.168.1.1 vermoedelijk moet je nu de gegevens invullen die je van je internet provider kreeg.

Laat in je volgende post even weten:

  • hoe lang geleden ben je overgegaan van Skynet naar telenet
  • vind je ergens mogelijke inloggegevens voor je router
  • is het gelukt de configuratiepagina van je router te openen

het enigste wat ik op het scherm krijg is Internet EXplorer cannot display the webpage what you can try

Diagnose Connection Problems more information

en dat is alles ik heb op ( dia con pro ) gedrukt en nu kriijg ik het scherm probleemoplossing is voltooid en dan staat er gevonden probleem uw computer lijkt geconfigureeed te zijn maar het apparaat of de bron ( 192.168.1.1 ) reageert niet en daar achter staat vastgesteld met een geel uitroepteken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de computer via een kabel aangesloten op je router? Verder blijft nog steeds de vraag hoe lang geleden ben je overgegaan van skynet naar telenet?

Op het moment dat je het nieuwe pakket kreeg, zijn toen mensen van telenet aanpassingen komen doen in je huis (plaatsen van een nieuwe router, ect)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de computer via een kabel aangesloten op je router? Verder blijft nog steeds de vraag hoe lang geleden ben je overgegaan van skynet naar telenet?

Op het moment dat je het nieuwe pakket kreeg, zijn toen mensen van telenet aanpassingen komen doen in je huis (plaatsen van een nieuwe router, ect)?

Beste Mako;

Sorry dat mijn info niet volledig was .

Ik zal even de toedracht vertellen mijn vriendin heeft altijd tot eind dec 2011 op skynet .be gezeten met de laptop we zijn nu gaan samen wonen en ik had al telenet.be en een( draadloze router niet van telenet)waar ooit een andere laptop op gewerkt heeft jaren geleden.

Ongeveer 5 jaar geleden heeft telenet bij mij een kabelmoden motorola type sb5101e surfboard modem geplaatst en daat staat een vaste pc op en op dat moden daar zit de draadloze router op aangesloten.

Hopelijk heb je nu genoeg info om me verder te kunnen helpen tot nu toe alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je volgende even doen op je laptop,

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.