Ga naar inhoud

Linksys- lampje beveiliging


Poeki

Aanbevolen berichten

Wij hebben een Linksys WRT150N. Hij heeft altijd goed gewerkt maar sinds we vorig jaar een nieuwe laptop hebben met Win7 heb ik problemen. Soms wordt de draadloze verbinding verbroken en terug verbonden, wanneer hij geen verbinding maakt dan trek ik de voeding uit voor 10 sec. en doet hij het weer.

We hebben ook al 2x voorgehad dat het lichtje niet meer brandt van de security, we niet meer op onze naam een verbinding kunnen maken maar wel met een nieuw netwerk dat zich linksys noemt. Onbeveiligd dus. Met een herinstallatie van de router was de security terug in orde.

Sinds een paar dagen loopt het internet zowel op de laptop als op de PC( ook een Win7) en al langer in ons bezit moeizaam, wordt de verbinding op beide verbroken en nu brandt er ook geen lichtje meer bij de security. Nu surfen we terug met de vaste kabel op de PC probleemloos op internet.

Op internet vond ik al gelijkaardige verbindingsproblemen van deze router met Win7. Bij Cisco geven ze ook de melding dat ik voor die router niets meer kan downloaden.

07/29/2011

Download

(The firmware/driver for this product is no longer available for download. We regret any inconvenience this may cause you.)

Is deze router te oud? Kan hij nog gered worden of beter een nieuwe kopen?:argh:

06/01/12 update: gisteren werd ook de verbinding met internet op de PC met de vaste kabel verbroken. :-(

Vanmiddag hebben we de router geherinstalleerd en daarnet had ik weer prijs, verbinding verbroken. Voeding uitgetrokken en terug ingestoken en nu doet hij het voorlopig weer. De zoon kloeg daarnet dat op de PC de verbinding weer zeer traag liep.

Maar als ook met de vaste kabel de verbinding verbroken wordt ligt het dan wel aan de router???

aangepast door Poeki
update geplaatst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als ook met de vaste kabel de verbinding verbroken wordt ligt het dan wel aan de router???
In dat geval zit het probleem meer dan waarschijnlijk in de router, zeker als alle aangesloten pc's er last van hebben.

Hoe zit het met de verbinding tussen de modem en de router?

Probeer eens met 1 pc om rechtstreeks bekabelt op de modem te connecteren.

Als je daar ook uitval hebt, kan je best de provider contacteren en de lijn laten nakijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga deze week eens contact opnemen met Telenet of ze kunnen zien of er een defect is met de modem of kabel. Want als ook de verbinding wegvalt wanneer de PC rechtstreeks op de kabel is aangesloten kan dit niet aan de draadloze verbinding liggen. :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.