Ga naar inhoud

na instalatie windows 7 op mijjn vista pc, het bestand csrss.exe ontbreekt.


domini99

Aanbevolen berichten

hoi allemaal, ik had een windows vista pc, ik had genoeg ram enzo (4g) om 7 te draaien, dus waarom niet? even langs de winkel gevlogen en windows 7 home premium opgehaalt, na de instalatie draaide de pc gewoon, op windows 7, maar na een kwartier kreeg ik een bsod...

ik herstarte de computer en kreeg de melding: "windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt: csrss.exe"

...

wat nu??? ik weet dat dat een belangrijke toepassing is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zijn de drivers voor Windows 7 geïnstalleerd?

Heb je alle noodzakelijke drivers zoals voor moederbord, videokaart, geluid ... enz geïnstalleerd?

Indien je die niet hebt geef dan indien je een merk-pc hebt het merk, model en modelnummer door.

Voer ook onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, dat je helemaal niet meer in Windows kon geraken had ik niet gezien.

Als je pas Windows geïnstalleerd hebt moet je toch nog weten of je ook de drivers voor je moederbord en videokaart geïnstalleerd hebt die geschikt zijn voor Windows 7.

Die drivers staan niet op de dvd van Windows zelf.

Kan je opstarten door te herstarten en dan direct op de F8 toets te tokkelen?

Je krijgt dan een zwart scherm met witte letters, kies daar voor laatst bekende juiste configuratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1, ja, ik heb de drivers geinstaleerd, ten tweede, nee. ik kan daar wel in, maar na het kiezen kiezen krijg ik ook de melding dat csrss.exe ontbreekt. Dezelfde melding,die je krijgt als system32 ontbreekt, maar dan ontbreekt csrss.exe. Ik denk dus niet dat het aan de drivers ligt. Er ontbreekt een bestand. Daardoor kan windows niet starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaats de cd-rom van Windows.

Herstart je PC.

Druk op een willekeurige toets als je de melding ziet " druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd-rom".

Ga naar opties voor systeemherstel en voer dan opstartherstel uit.

De handleiding vindt je hier.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hb ik gedaan, de computer heeft een half uur gedraait. Toen kreeg ikde : windows heeft een critieke fout gevonden en word binmen 1 minuut herstart. Na het herstarten elke keer bsod.ik heb nu zelfs een pro. Win7 laten instaleren en zelfs hij komt er niet uit. Ik ben die computer eigenlijk helemaal zat... Win.vista was al kl*ote, dat ding is om de maand stuk en vreet geen enkel besturingssysteem!

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.