Ga naar inhoud

2de harde lokale schijf (D) opruimen... !!???


popol57

Aanbevolen berichten

Beste vrienden,

ten eerste mijn allerbeste wensen voor een voorbeeldig, gelukkig en waardevol 2012 !!!!

Dan komt mijn vraagje - ik krijg telkens de mededeling dat ik mijn reserve HD (lokale schijf D) moet ledigen, omdat deze zou vol staan, en dat is oook zo, doch ik weet niet hoe !? Bij openen van deze schijf krijg ik een 6-tal bestanden die in het totaal slechts een kleine 2 GB zijn. De capaciteit van deze schijf is echter 205 GB - en momenteel zijn 204 reeds gebruikt (heb ondertussen al wat gesjoemeld, en verwijderd, doch weet niet of dit wel aan te raden is, en dit vergt dan ook enorm veel tijd, daar dit slechts kleine bestanden zijn, waarvan ik niet weet of deze wel degelijk mogen verwijderd worden!?) Hoe kan ik dit oplossen ??? Wel AUB in klare en verstaanbare taal, daar ik maar een leek ben op PC-niveau !!!

Mijn welgemeende dank,

popol57:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite zet ik daar persoonlijk niets op - het is in feite een back-up schijf. Maw er staan thans backupafbeeldingen, pc van Paul, Windows Image Backup en adresboek op - allemaal telkens, en dat is het rare eraan, van 453 MB !? En dan nog een "bookmark" van 27,6 KB en een "media ID" van 528 bytes (4,00 KB grootte op schijf) en "that's it". Dit is nog geen 2 GB - en toch zou de schijf voor 204 GB vol staan !? Waar zijn dan die andere 202 GB ? Een voorstelletje - indien ik deze schijf formatteer, ben ik wel alles wat hierop staat kwijt, doch het voornaamste heb ik toch op een externe HD, en de gebruikelijke schijf © is slechts voor 1/4 gevuld, én daar wordt continue mee gewerkt ! Zou ik deze formateren dan ?

Groetjes,

popol57

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een backup maakt van een volledige C partitie gaat die toch groter zijn dan 453MB hoor.

Die backupafbeeldingen met welk programma zijn die gemaakt en waarvan is die backup gemaakt?

Backups maak je om op terug te vallen bij een probleem.

Maak je meerdere backups van de zelfde schijf of bestanden kan je wel de oudere verwijderen.

PC van Paul, waarop slaat dat terug, zit daar je map "mijn documenten" ook in?

Windows Image Backup is nog iets wat op je D staat, maakt Windows zelf geregeld Backups of doe je dat handmatig?

Dat neemt ook heel wat plaats in. Die backup moet je niet zomaar verwijderen.

Hoeveel gebruikte ruimte neemt je C op dit moment in beslag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie,

ik doe hier zelf niets aan - dat gebeurt allemaal automatisch !? Op backupafbeeldingen staan enkele series foto's, die ik ook ergens anders heb opgeslagen, dus dit mag verwijdert worden. Op Pc van Paul staan allemaal backupset (type bestandsmap), met enkel backupfiles met gecomprimeerde (gezipte) maps. In mijn ogen allemaal rommel (!?). Op mijn C staat slechts 122 GB gebruikt van de te gebruiken 360 GB. Dus hier geen probleem - het is enkel dat mijn D zogoed als vol zit (204 van de 205 GB gebruikt !?) en bij opening van deze schijf kom ik slechts op een schamele 2 GB.... !!?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.