Ga naar inhoud

Problemen met downloadsnelheid


Aanbevolen berichten

Beste lezer(s)

ik heb sinds een aantal weken geleden wat problemen met mijn downloadsnelheid.

Mijn downloadsnelheden zijn namelijk zeer laag. Ik heb ook de test gedaan op Speedtest.net en kwam de volgende resultaten uit:

Ping: 15ms

Download speed: 0.12 Mbps

Upload speed: 0.06 Mbps

Het merk van mijn router is Sweex en ik heb telenet.

Voor de rest werkt mijn internet goed, behalve dat youtube filmpjes bijna niet kunnen laden en heb ik geen problemen met andere dingen.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt voor u hulp.

Mvg

Tiffany

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens naar de telemeter gekeken, en er stond dat ik 51.200 Mb beschikbaar heb per maand, en dat ik deze maand (periode 13/12/2011-12/01/2012) ook 51.200Mb heb opgebruikt. Ik heb dus 0Mb over. Dit vind ik nogal onlogisch want wij downloaden hier thuis bijna niets, de computers worden enkel gebruikt voor facebook, msn, en bijvoorbeeld youtube.

Ik heb dit eigenlijk wel al langer dan de periode die hier staat. Ik heb dit probleem eigenlijk al langer. Soms gaat het wat beter dan andere dagen.

Hoe kan dit?

Tiffany

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens naar de telemeter gekeken, en er stond dat ik 51.200 Mb beschikbaar heb per maand, en dat ik deze maand (periode 13/12/2011-12/01/2012) ook 51.200Mb heb opgebruikt. Ik heb dus 0Mb over. Dit vind ik nogal onlogisch want wij downloaden hier thuis bijna niets,

Je kan via telemeter ook de details bekijken.

Zo kan je via de details zien op welk moment dat er veel gedownload werd.

post-23245-1417704716,9094_thumb.png

Beschik je ook over draadloos internet? Is het beveiligd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb is gekeken bij 'bekijk details' en er stond op dat ik op een dag zeker 15 gig heb opgedaan, maar ik kan mij dat niet meer herinneren.

Ik kijk wel nog regelmatig naar series of films, maar niet zoveel dat ik 15 gig op één dag opdoe. Het meeste dat ik in die tijd series heb bekeken is zo'n 5 episodes per week, maar zeker niet meer en dit is de laatste dagen ook veel verminderd. Ik heb in de grote vakantie vaak meer episodes bekeken op twee dagen en toen had ik dat probleem niet.

Ik heb draadloos internet en het is ook beveiligd.

Tiffany

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk wel nog regelmatig naar series of films, maar niet zoveel dat ik 15 gig op één dag opdoe. Het meeste dat ik in die tijd series heb bekeken is zo'n 5 episodes per week,

Ik vermoed dat je het toch in die richting moet zoeken.

Gaat het over een film die tussen 1 uur en 1h45 min gemiddeld duurt?

Kijk eens na hoeveel GB dat je daardoor verbruikt.

Misschien is er nog iemand in huis die ook op een of andere manier zulk verbruik heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bekijk soms wel films, maar niet te veel, het zijn vooral series. In deze twee weken heb ik maar een film bekeken, de rest waren allemaal series. Als ik een film bekijk duren ze meestal toch wel zeker een uur en een half. Ik bekijk ze wel allemaal op internet. Als je streamt wordt dat dan ook 'gedownload'? Verder is het verbruik in huis zo goed als niets.

Tiffany

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bekijk soms wel films, maar niet te veel, het zijn vooral series. Als ik een film bekijk duren ze meestal toch wel zeker een uur en een half. Ik bekijk ze wel allemaal op internet. Als je streamt wordt dat dan ook 'gedownload'? Verder is het verbruik in huis zo goed als niets.

Tiffany

Die films en andere die je bekijkt via internet (streaming) gaan inderdaad van je downloadlimiet af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.