Ga naar inhoud

Windows functioneert alleen in safe mode


Chorus

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn laptop (Sony Vaio VPCF11C5E). Als ik de laptop aanzet en hij komt aan op het bureaublad hangt hij na 1 minuut vast. Je hoort hem dan steeds laden. Ik dacht eerst dat dit een virus was (polyphormisch virus), maar ook nadat ik de laptop compleet geformatteerd heb en Windows 7 Ultimate compleet nieuw installeer verschijnt dit probleem. Ik ben vorige week op vakantie geweest en daar deed hij het wel zonder enig probleem (dus niet in safe mode, maar in de normale modus). Zou dit dan iets met het netwerk te maken hebben?

Ik kwam na wat googelen op deze link: Windows 7 network hangs, works fine in safe mode

Hier heeft iemand ongeveer hetzelfde probleem, alleen staat er onderaan Try disabling realtime protection in Windows Security Essentials alleen ik heb dit niet geinstalleerd. Ik kan dus wel in safe mode, maar hier zijn de mogelijkheden beperkt. Weet iemand wat ik kan doen?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft te maken met het netwerk, ik weet alleen niet wat ik moet veranderen. Iets via 192.168.1.1 misschien? Ik heb heel Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en heb via CMD sfc /scannow ingevoerd. Hier vond hij geen problemen.

Kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je bij de herinstallatie van windows ook de drivers van het moederbord (chipset) opnieuw geinstalleerd?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of dit helpt.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Type netsh winsock reset en druk op Enter.

Type exit en druk op Enter om het opdrachtprompt te sluiten.

Herstart de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.