Ga naar inhoud

Archicad 15


Gast rkemp

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil een andere laptop aanschaffen voor school waar ik met het programma Archicad 15 moet werken.

Nu kan ik geschikt aan onderstaande laptops komen.

TravelMate TimelineX 8573T-2434G32Mikk - Intel® Core™ i5 processor 2430M (2.40GHz/3MB cache) - Microsoft® Windows® 7 Professional 64-bit (NL/FR/UK) - Microsoft® Office Starter 2010 - 15.6" High Definition WXGA LED-backlit 16:9 aspect ratio high-brightness (200-nit) - 4GB DDR3 RAM (2x 2GB) - 320GB S-ATA HDD (7200rpm) - Super Multi DVD-RW Double Layer - 6-cell Li-ion 2.8 (8-hour battery life) - 1Gb LAN & Intel® 6205H Wireless 802.11a/b/g/n 5GHz. - Bluetooth 2.1+EDR - Intel® HD Graphics 3000 with 128MB of dedicated system memory - supporting Microsoft® DirectX® 10.1 - Mobile Intel® HM65 Express Chipset - 1.3MP CrystalEye - 5-in-1 card reader - Fingerprint - Ultra thin design

TravelMate TimelineX 8573TG-2313G32MIKK - Intel® Core™ i3 processor 2310M (2.10GHz/3MB cache) - Microsoft® Windows® 7 Home Premium 64-bit (NL/FR/UK) - Microsoft® Office Starter 2010 - 15.6" High Definition WXGA LED-backlit 16:9 aspect ratio high-brightness (200-nit) - 3GB DDR3 RAM (1* 2GB + 1* 1GB) - 320GB S-ATA (7200rpm) - Super Multi DVD-RW Double Layer - 6-cell Li-ion 2.8 (8-hour battery life) - 1Gb LAN & Intel® 6205H Wireless 802.11a/b/g/n 5GHz. - Bluetooth 2.1+EDR - NVIDIA® GeForce® GT 540M 1GB - supporting Microsoft® DirectX® 10.1 - Mobile Intel® HM65 Express Chipset - 1.3MP CrystalEye - 5-in-1 card reader - Fingerprint - Ultra thin design

Zijn deze laptops geschikt voor Archicad 15? ook de vidokaart?Kan ik hier goed mee werken?

Groet,

Robin

aangepast door rkemp
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze site van Archicad 15 had ik al wel gevonden, maar daar staan alleen maar hele dure videokaarten op, heb het idee dat deze voor architectenbureaus zijn.

Het gaat mij erom of deze videokaarten van de laptops die ik aangegeven heb goed mee te werken zijn,ik wil niet zo'n dure laptop.

Groet,

Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

De site is langs de ene kant vrij duidelijk, langs de andere kant eerder wazig te noemen...:dong:

Ik heb de indruk dat je op zijn minst al twee dingen wil combineren die écht niet verenigbaar zijn : prestaties gekoppeld aan een laag budget.

De twee modellen die je voorstelt zijn Acers en daar ben ik niet zo voor te vinden...dit is niet meteen een merk dat vrij is van problemen en goed scoort qua betrouwbaarheid.

RAM-geheugen :

With 64-bit system: 3 GB RAM is required, 6 GB RAM or more is recommended.

Hier zou ik dus voor 6GB of 8GB gaan.

Video-kaart :

We have also good experiences with most of the standard Nvidia cards, somewhat worse experience with AMD/ATI cards, and very bad experience with on-board intel graphic cards.

Op dit vlak valt dus Acer nummer 1 duidelijk uit de boot.

Het te voorziene budget is mijns inziens €1000 à €1200.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Fijn dat u er zo eerlijk over bent, al hoewel ik al 5 jaar een Acer heb en er nooit wat mee gehad heb.

Welke Asus zou u me aanraden? Zie ook dat Asus langer garantietermijn heeft.

Groet,

Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaliter is de wettelijke garantietermijn 2 jaar...Medion doet daar een jaar bij.

Ben je uit Nederland of België ?...in België werken we met Azerty-klavier, onze Noorderburen werken met Qwerty.

Ook nog eventjes vermelden dat ik, ondanks mijn nickname, geen "fabriekspiloot" van Asus ben... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.