Ga naar inhoud

Onbekend Netwerk / Ongeldig IP adres


ideosky

Aanbevolen berichten

Ten einde raad kom ik hier raad vragen, ik heb sinds kort op mijn laptop die met UTP verbonden is rechtstreeks op een telenet modem, zonder router, zonder switch, het volgende probleem:

  • Geen geldige verbinding met de modem van telenet, ik krijg steeds de melding onbekend netwerk.

Als ik bij de netwerkadapter de status opvraag zie ik dat ik een ip adres heb startende met 169.X.X.X

Als ik probleemoplossing voor netwerken probeer krijg ik als uiteindelijke resultaat de melding Ongeldig IP adres

Ik heb ook nog de volgende zaken getest:

  • Op mijn telenetmodem met een andere laptop verbinding gemaakt met dezelfde UTP kabel, deze verbinding is onmiddellijk en zonder problemen tot stand gebracht.
  • Met mijn laptop bij iemand anders op die persoon zijn router een verbinding gemaakt met UTP, onmiddellijk een ip adres toegewezen gekregen van die router beginnende met 192.x.x.x
  • Met een lantester mijn UTP kabel getest, en deze bleek niet onderbroken te zijn.
  • Mijn virusbeveiliging (Kaspersky Internet Security 2012, officiëel aangekocht en dus geen corrupte of besmette download) volledig uitgeschakeld en de optie om op te starten samen met windows uitgeschakeld, windows herstart en nog steeds dezelfde melding.
  • Zelfs opnieuw opgestart in veilige modus met netwerkmogelijkheden, en nog steeds hetzelfde probleem.:dong:

Na al deze tests te hebben gedaan ben ik echt ten einde raad en weet ik niet wat ik verder nog kan doen?

Mijn buikgevoel zegt me dat mijn laptop precies niet meer correct wil verbinden met mijn modem, heeft iemand een oplossing of mogelijk een raad die me op de goede weg kan helpen?

Alvast dank.:adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op Start

Typ in zoekopdracht dit: cmd

Op cmd met de rechtermuisknop op run as administrator klikken.

Typ nu achter > dit: ipconfig /flushdns en druk op ENTER.

Ik heb de tip van stegisoft getest, maar jammer genoeg heeft dit niet mogen helpen.

Ik heb de procedure gevolgd zoals beschreven, en alles blijft onveranderd staan in het netwercentrum.

Ik heb dan maar even de netwerkadapter uitgeschakeld en daarna terug ingeschakeld, en ook dan kreeg ik de melding onbekend netwerk.

Ik moet er toch even bij vermelden dat het identificeren erg lang duurt bij het inschakelen van de netwerkadapter.

Ook heb ik even het resultaat van een ipconfig commando in een textbestandje bewaard dat ik als bijlage bij deze post zal voegen.

verdere ideeën en instructies zijn nog altijd meer als welkom.

[ATTACH]15862[/ATTACH]

ipconfig.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt geen enkel verbinding met de modem ofwel router.

Maar je hebt een laptop en dan kan het zijn dat je internet nog moet forwarden:

Normaal gezien is dat FN toets met wireless toets.

En daar bovenop kan bij sommige laptop nog een knopje staan om internet te forwarden.

Bij mij is dat vooraan een schuifbalkje.

Controleert dat even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt geen enkel verbinding met de modem ofwel router.

Maar je hebt een laptop en dan kan het zijn dat je internet nog moet forwarden:

Normaal gezien is dat FN toets met wireless toets.

En daar bovenop kan bij sommige laptop nog een knopje staan om internet te forwarden.

Bij mij is dat vooraan een schuifbalkje.

Controleert dat even.

Ik heb geen schuifschakelaar op de laptop op het "internet te forwarden", wel heb ik een toestscombinatie FN met een wireless symbool. Dit is om mijn wifi adapter in te schakelen. Ik gebruik mijn laptop niet wireless, deze is namelijk rechtstreeks verbonden met de telenet modem.

De telenet modem is nog van het oude type, dus zonder router ingebouwd en zonder wifi ingebouwd.

Als ik mijn laptop bij de buren meeneem en daar de UTP kabel insteek, heb ik onmiddellijk internet. Ik kan me dus niet inbeelden dat ik mijn internet nog moet "forwarden".

---------- Post toegevoegd om 20:00 ---------- Vorige post was om 19:59 ----------

Welke versie van Windows gebruik je ?

Ik gebruik windows 7 ultimate

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de laptop van mijn buur aan mijn modem hang met dezelfde UTP kabel die ik gebruik, dan heeft hij wel internet op zijn laptop. Hier dus geen probleem.

Hang ik mijn laptop terug aan de UTP kabel, dan krijg ik terug geen internet.

Het is net alsof iedere andere pc wel met mijn modem wil werken en een IP adres krijgt van mijn modem, maar mijn eigen laptop niet.

Op andere plaatsen kan ik met mijn laptop wel perfect surfen op andere modems of routers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook daar had ik al aan gedacht, ik heb zelfs al de volledige internet security suite uitgeschakeld en ook de controle gedaan of op dat moment ook de windows firewall zeker uit stond.

Op dat moment heb ik terug getracht met de modem te verbinden, maar het wou niet lukken, zelfs niet met internet security suite (inclusief firewall) uitgeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.