Ga naar inhoud

harde schijf


johnnyboy

Aanbevolen berichten

Ik heb een Medion computer gekocht waar 2 harde schijven in hebben gezeten van het merk Western Digital WD1600 maar die had de vorige gebruiker nodig . Nou wil ik daar 1 harde schijf die ik heb liggen er terug in zetten ook van het merk Western Digital WD1600 . Maar wat blijkt nou die harde schijf die ik er in wil zetten 1 stekker past precies dat is voor de power stroom maar die andere past niet dat is een platte stekker en op de harde schijf zijn het allemaal pinnen wie kan mij helpen ik hoor het graag .

Johnnyboy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo johnnyboy,

de schijven die in de PC zaten waren SATA schijven, met die smalle rode kabel aangesloten.

De schijf die jij wil plaatsen is een IDE ATA en heeft als data kabel een 40 aderige IDE flatkabel nodig.

Normaal vind je in de PC een dergelijke kabel, en mogelijk staan er 2 stekkers op de kabel: 1 op het einde en 1 halverwege. Mogelijk is nog een van beide stekkers vrij, en dan mag je die gebruiken om jou HDD op aan te sluiten.

Als de vrije stekker op het einde zit, dan moet je ook de brugjes op de achterzijde van de HDD zo instellen dat hij MASTER is. Uitleg vind je op de HDD stikker, of in het metaal rond de brugjes gestampt.

Als je de stekker in het midden gebruikt moet de HDD als SLAVE worden ingesteld met de brugjes.

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moederbord beschikt over IDE aansluitingen dus hoef je niet direct een kabel te halen.

post-24526-1417704723,7885_thumb.jpg

De hierboven aangeduide is een IDE kabel, waarschijnlijk is je cd/dvd-rom hier op aangesloten.

Deze heeft in principe 2 aansluitingen waarvan je er één kunt gebruiken voor je harde schijf.

Let dan even op dat je je dvd-rom als Slave en je harde schijf als MASTER instelt.

post-24526-1417704723,7642_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.