Ga naar inhoud

harde schijf ntfs fat32


Theddy

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb een probleem

ik draai op windows 7 en heb een externe 2TB harde schijf waar ongeveer 100GB aan data op stond

nou is denk ik door een verkeerde handeling van mij het bestandsysteem omgezet naar fat32 waardoor alle bestanden niet meer werken, waren een aantal films en games maar ook een paar hele belangrijke word docx documenten

ik kon de schijf niet terug converten, zodra de opdrachtprompt vroeg of ik beschadigde bestanden wilde herstellen en ik ja drukte sloot deze af

na een checkdisk opdracht waren een paar van die docx bestanden verdwenen, gelukkig heb ik deze met PC inspector kunnen terug vinden

ik heb dmv Unlocker alle films en data verwijderd van de schijf behalve de map met de word documenten en foto's

deze is nu ongeveer 68MB groot

bij computer geeft die wel aan dat er 5GB gebruikt word

kan iemand mij helpen? deze word documenten zijn heeeel belangrijk en ik heb met mn stomme hoofd geen backup gemaakt omdat ik er nog mee bezig was... stom stom stom!!!

ik heb al word recovery tool gebruikt maar deze red t niet

kan iemand mij helpen??

bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Theddy,

tja, het wordt dikwijls vergeten om van een externe ook een Image te maken.

Je hebt ook wat lang gewacht vooraleer hier je probleem voor te leggen, en een beetje te veel ge-experimenteert :thumpdown:

Een goede recovery-tool had AL je data kunnen terug brengen, maar CHKDSK (checkdisk) had je beter niet gebruikt.

MultiStage Recovery 4 is een zeer goede tool, die een low-Level search kan doen (dus met ontbrekende of beschadigde FAT-tabellen). Het programma is helaas niet gratis.

Zoek even met Google naar het meest interessante "free Recovery tool"...

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Theddy,

EDIT: Ontrack heeft twee programma's die heel goed zijn. Ze zijn duur. Maar je kan een trial downloaden, 1 van beide programma's. Met die trial kan je 1 bestand terug halen. Als je, voor je de Ontrack programma's download en installeert een Image maakt van je C:\ en na de recuperatie (en veilig stellen van 2 bestanden op de C:\) de Image terug zet, dan kan je nogmaals Ontrack installeren en weer 2 bestanden terug halen. Het is een beetje "foetelen" maar in jou geval is de aankoop voor enkele bestanden toch overdreven.

Easeus DataRecovery Free Download is beter dan Recuva. (Sorry clarkie :embarassed: )

Recuva al dikwijls geprobeerd op verschillende schijven, deze vind bijna niets terug.

http://www.zdnet.be/reviews/133330/easeus-data-recovery-wizard-5-5-free-edition/

En is de kans groot dat ik het door PC inspector gevonden docx bestanden weer kan herstellen?

Als PC-Inspector het bestand weergeeft als docx, dan kan je het normaal gezien ook openen met Word.

Beerke10

aangepast door Beerke10
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik draai op windows 7 en heb een externe 2TB harde schijf waar ongeveer 100GB aan data op stond nou is denk ik door een verkeerde handeling van mij het bestandsysteem omgezet naar fat32 waardoor alle bestanden niet meer werken,

ik kon de schijf niet terug converten

Even tussendoor melden dat je via deze methode een FAT32 naar NTFS kan converteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 2 bestanden kunnen recoveren vanaf de hdd maar de word bestanden kan ik nog niet openen omdat ze beschadigd zijn

maar dat waren ze ook voordat ze verwijderd werden maar nadat de schijf geconvert was naar fat32

wat kan ik nu doen om de bestanden te herstellen? Word recovery tool werkt niet

Bvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.