Ga naar inhoud

Kan gegevens van dvd-rw (videocamera) niet overplaatsen naar pc


Gerbilt

Aanbevolen berichten

Om de gegevens van de mini-dvd-rw in mijn Panasonic videocamera VDR-D250EG naar mijn laptop te transfereren, maak ik gebruik van het programma DVD-MovieAlbum (zoals aanbevolen door de fabrikant). Tot vandaag werkte dat zo goed als zonder problemen, maar nu verschijnt een bericht dat de disc (die ik overigens al meermaals probleemloos heb gebruikt) de juiste format mist en dus ontoegankelijk is.

De camera zelf kan de beelden nog steeds weergeven, op de eigen display en als aangesloten op de tv (wat me toeliet de gegevens op te slaan op VHS-band; herdigitalisering geeft echter geen bevredigende resultaten).

De schijf is, zoals alle andere uit dezelfde set die probleemloos werken, video-VR geformateerd en ‘gefinaliseerd’.

Hulp wordt in dank aanvaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de camera aansluit aan je pc en dan naar je verkenner gaat, zie je de camera staan in de rechterkolom.

Je kan dan in de mappenstructuur op zoek gaan naar de bestanden op je mini-dvdrw en ze zo kopiëren naar je pc, lukt dat?

Nee, helaas krijg ik hier een gelijkaardige melding. De voorgestelde oplossing wilde ik ook al proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je dat dat probleemloos kan? Dat heb ik immers ooit gedaan en bij de volgende opstart kreeg ik een "onherstelbare systeemfout" en mocht alles herinstalleren. Ik heb dat altijd aan het lezen van dat dvdeetje toegeschreven (ondertussen leerde ik uit de documentatie bij de camera dat dit met een gefinaliseerde schijf wel moet kunnen). Zal ik het dan toch nog eens wagen?

Ik heb de camera al eens aan mijn desktop gekoppeld om de bestanden in de Explorer te kunnen lezen, maar ik kreeg ook de ongeldige-format-foutmelding (cf. gisteren 20:51).

Link naar reactie
Delen op andere sites

vervolg op 15/1

Je tweede vraag bracht me op het idee om de bestanden op de gewraakte dvd te benaderen vanuit het videoprogramma waar ik mee werk. Dààr niet de klassieke mededeling ("bestandsstructuur beschadigd...") en wél de stationsletter... maar geen bestanden. Nu was ondertussen PowerDVD, een afspeelprogramma u wellicht bekend, automatisch opgestart (zo is het ingesteld) en speelde probleemloos alles af. Ik kreeg zelfs miniaturen van alle hoofdstukken te zien. Verder gezocht naar manieren om de bestanden zelf te pakken te krijgen, maar dat functioneerde kennelijk via Windows, dat dan het bekende liedje ("bestandss...") zong.

Dus niet alleen zijn de gegevens af te spelen op de camera zelf en op een extern (tv-)scherm, ook op mijn laptop maar dan via PowerDVD. Is dit geen hoopvol teken?

Meteen ook eens mijn erkentelijkheid uitdrukken, Clarkie, voor de aandacht die je aan mijn probleem wil schenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu was ondertussen PowerDVD, een afspeelprogramma u wellicht bekend, automatisch opgestart (zo is het ingesteld) en speelde probleemloos alles af. Ik kreeg zelfs miniaturen van alle hoofdstukken te zien. Verder gezocht naar manieren om de bestanden zelf te pakken te krijgen, maar dat functioneerde kennelijk via Windows, dat dan het bekende liedje ("bestandss...") zong.

Dus niet alleen zijn de gegevens af te spelen op de camera zelf en op een extern (tv-)scherm, ook op mijn laptop maar dan via PowerDVD. Is dit geen hoopvol teken?

Als je ze kan afspelen in powerdvd dan zou je toch ook de inhoud moeten kunnen zien van de schijf in je verkenner of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, toch niet. Maar...

Aangespoord door vermeld "hoopvol teken" ben ik verder gaan experimenteren. Ik kwam zo terecht bij Nerovision Express. Ook daar waren de bestanden niet te openen of te zien, maar de hele schijf liet er zich wél importeren.

En zo ben ik van mijn probleem vanaf. Er rest wel nog één minpunt: van iedere zgn titel (datum van opname in mijn geval) valt telkens het laatste hoofdstuk weg. Ik kan mijn opnames echter enigszins bewerken via de camcorder, zo o.m. hoofdstukken splitsen. Ik ben nu bezig om van die laatste hoofdstukken telkens een eindstukje af te splitsen, zodat (alleen) dàt na verwerking wegvalt. Zo hoop ik althans; ik ga er aan beginnen.

Tot een volgende keer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.