Ga naar inhoud

kidslogger


borgoli

Aanbevolen berichten

Ook al ben ik geen vader, zou ik u toch aanraden gewoon goede afspraken te maken met uw kinderen in plaats van dit te laten doen door een programma. Dit versterkt ook de band tussen uw kinderen. Daarnaast kan u bijvoorbeeld ook afspreken dat u één keer per week de pc checkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste borgoli,

Het nakijken van zaken van uw kinderen kan u inderdaad het beste doen door goede, duidelijke afspraken te maken. Zo kan u, zoals reeds gezegd, afspreken dat u de geschiedenis kan inkijken om de x aantal dagen/weken.

Indien uw kinderen zich hierin kunnen vinden zou u eventueel kunnen afspreken met uw kinderen dat zij hun facebookprofiel even laten inzien. Verplichting tot inzage zou dan ook de privacyrechten van uw kinderen schenden.

Programma's om dergelijke zaken te achterhalen staan daarom dan ook in een negatief daglicht.

Met vriendelijke groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is en blijft een moeilijk onderwerp hé ,volgens mij (en ik ben een vader van 2 zonen) kun je het beste gewoon open praten en als het over facebook gaat, tja dan zal het al wel niet echt zo speciaal zijn dat je het niet mag zien want dat is zowat het grootste open boek dat er bestaat.

Als het om pebaalde websites gaat zou ik proberen om de oudercontrole wat strenger in te stellen ,maar tja wat ze niet thuis doen doen ze wel op een ander hoor hou dit maar in gedachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wil dat het programma niet te zien is bij de geïnstalleerde software betekent dit voor mij ook meteen dat de installatie niet mag geweten zijn...:dong:

Hier heeft mijn zoon (lagere school) zijn eigen netbook...ik sta er niet permanent naast, maar check om de zoveel tijd wel in de vlucht zijn browsergeschiedenis...die afspraak is gemaakt : hij wéét dat dus.

Staat er een site bij van bedenkelijk origine dan wordt dit met hem besproken.

Een open communicatie en vertrouwen is de basis van alles, maar er is ook nog het recht op privacy...op elke leeftijd.

Hou er ook rekening mee dat er op internet frequent pop-ups verschijnen en dat betekent dus dat de mogelijke sporen die je gaat terugvinden niet noodzakelijk ook bezochte sites zijn !

Met vragen van dergelijk allure heb ik het altijd moeilijk...:hmpf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.