Ga naar inhoud

Computer maakt irritant geluid (hard)


Ronald31

Aanbevolen berichten

Mijn computer maakt sinds een paar dagen een heel irritant geluid (zoemend).

Het gaat bijna continu achter elkaar door, heel af en toe stopt hij er ineens mee maar dat is helaas meestal maar van korte duur.

Ik heb me computerkast ook al open gehaald en schoongezogen maar helaas het geluid ging er niet mee weg.

Het geluid komt zo ver ik zie en hoor uit die ventilator waar INTEL op staat (zie foto/bijlage) (deze zat ook helemaal vol met stof maar dat is nu weg.)

Weet iemand of dit een veel voorkomend probleem is en/of je daar wat aan kan doen, en wat?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

mvg,

Ronald

post-30571-1417704726,151_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ronald31,

Voor dat je jou pc stofvrij hebt gemaakt is toen je pc ooit uitgevallen?

Zoals jij je probleem omschrijft lijkt het me idd dat de koel fan van je CPU sterk varieert in toerental.

Druk tijdens het opstarten van je pc herhaaldelijk op de Del toets om in het BIOS te geraken.

Ga in het BIOS naar het tabblad Power en vervolgens naar Hardware Monitor.

post-24526-1417704726,8508_thumb.png

Welke gegevens staan er bij jou achter

- Al Quiet ?

- CPU Fan Speed (RPM) ?

- CPU Q-Fan Control ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de computer net weer aangezet en het geluid is toch helaas weer terug :-(

Een nieuwe fan aanschaffen dan misschien de beste optie?? Zoja heb jij een idee wat dat ongeveer zou kosten en kan je dat zelf verwisselen of is dat aan te raden om het door iemand te laten doen die er meer verstand van heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.