Ga naar inhoud

Vanuit een main werkblad kolom A en B kopieren naar een nieuw werkblad


kapima

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik werk met Excel 2007 en ik heb een Excel bestand waarin ik graag de namen die voorkomen in kolom A en B in een nieuw werkblad wil zetten. Dus als de naam Bert in kolom A of B staat deze in een nieuw werkblad plaatsen met de naam "Bert". Voorbeeld toegevoegd. Deze werkt via VBA prima voor kolom A maar hoe krijg ik ook kolom B?

In bijgevoegde voorbeeld

Bert moet onderwerp (kolom C) 1+2 in het werkblad hebben

Joan 2+3

Bernhard 3

Karin 1

Alvast bedankt voor de moeite!

[ATTACH]15979[/ATTACH]

onderwerpenlijst.xlsm

aangepast door kapima
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kapima,

ik ben ook maar een "beginner" in Excel, maar één ding kon ik toch bekomen, namelijk dat de 2de persoon in je blad Main ook een appart tabblad krijgt, met data.

Het is wel via een eenvoudige omweg, ik heb de code herhaald.

In de het gekopieerde deel van de code heb ik dan KeyColumn vervangen door KeyColumnB.

(Const KeyColumnB As String = "B")

Zie Bijlage:[ATTACH]15982[/ATTACH]

Wat betreft

Bert moet onderwerp (kolom C) 1+2 in het werkblad hebben
lijkt me nogal moeilijk?

Waar wil je die data allemaal gaan schrijven? In die ene cel onder Onderwerp? (Graag antwoord met een voorbeeld).

Het aanpassen van deze code om dat te doen zal nog wat hersens aan het werk zetten. xD

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

onderwerpenlijst2.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kapima,

ik hoop dat je geniet van een leuke ski-vakantie, want hier op het forum zie ik geen reacties van jou...?

ik heb intussen de code kunnen reduceren tot de vorige grootte, met behoud van het aanmaken van namen in kolom A én kolom B. Aan je laatste wens zijn we nog aan het werken.

Bijlage: [ATTACH]16082[/ATTACH]

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

onderwerpenlijst4.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Beerke10,

Helaas geen skivakantie maar als alleenstaande werkende moeder wel heel druk, vandaar!

Ik zag bij een andere vraag dta je mijn VBA goed hebt kunnen gebruiken.

Ik had deze VBA ook via internet gevonden en niet zelf geschreven.

Wat denk je gaat het nog lukken of is de vraag te moeilijk / kan het niet??

Kapima

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kapima,

het is geen sinicure, die VBA-code. Ik weet wel dat dit van het internet komt, iemand heeft dit met een bepaald doel geschreven. Het aanpassen naar 2 kolommen namen viel nogal mee.

Ik heb inderdaad de code ook (mis-) ge-bruikt om Technophobia zijn probleem op te lossen, maar daarna heb ik de draad even moeten loslaten. Ik wil er graag nog aan verder werken, maar niet vandaag (te weinig tijd en een zwaar hoofd, gisteren mijn verjaardag wat te uitbundig gevierd :dong:...)

Ik ga mijn best doen, help me er regelmatig aan denken xD

Groeten,

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Beerke10,

Wat denk je gaat het nog lukken of is de vraag te moeilijk / kan het niet??

"Kan niet" staat niet in ons woordenboek, maar hier heb ik toch even mijn koppeke over gebroken. Uiteindelijk de hulp ingeroepen van een expert, die mij het licht liet zien xD.

Je Workbook werkt fijn nu. Wat we wel weggelaten hebben is de "Header" (Jaar 2012 en datum van vandaag) maar die kan je zelf ergens in een kolom bijmaken, moest het nodig zijn.

De code werkt niet als je een header bovenaan zou toevoegen. Dat was juist het knelpunt dat het zo moeilijk maakt.

De VBA-Code is nu maar enkel rijen, en heel gemakkelijk te lezen (en eventueel aan te passen)

Ik hoop dat dit goed is voor jou.

Groeten,

Beerke10

Onderwerpenlijst_Theo.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.