Ga naar inhoud

Vanuit een main werkblad kolom A en B kopieren naar een nieuw werkblad


kapima

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik werk met Excel 2007 en ik heb een Excel bestand waarin ik graag de namen die voorkomen in kolom A en B in een nieuw werkblad wil zetten. Dus als de naam Bert in kolom A of B staat deze in een nieuw werkblad plaatsen met de naam "Bert". Voorbeeld toegevoegd. Deze werkt via VBA prima voor kolom A maar hoe krijg ik ook kolom B?

In bijgevoegde voorbeeld

Bert moet onderwerp (kolom C) 1+2 in het werkblad hebben

Joan 2+3

Bernhard 3

Karin 1

Alvast bedankt voor de moeite!

[ATTACH]15979[/ATTACH]

onderwerpenlijst.xlsm

aangepast door kapima
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kapima,

ik ben ook maar een "beginner" in Excel, maar één ding kon ik toch bekomen, namelijk dat de 2de persoon in je blad Main ook een appart tabblad krijgt, met data.

Het is wel via een eenvoudige omweg, ik heb de code herhaald.

In de het gekopieerde deel van de code heb ik dan KeyColumn vervangen door KeyColumnB.

(Const KeyColumnB As String = "B")

Zie Bijlage:[ATTACH]15982[/ATTACH]

Wat betreft

Bert moet onderwerp (kolom C) 1+2 in het werkblad hebben
lijkt me nogal moeilijk?

Waar wil je die data allemaal gaan schrijven? In die ene cel onder Onderwerp? (Graag antwoord met een voorbeeld).

Het aanpassen van deze code om dat te doen zal nog wat hersens aan het werk zetten. xD

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

onderwerpenlijst2.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kapima,

ik hoop dat je geniet van een leuke ski-vakantie, want hier op het forum zie ik geen reacties van jou...?

ik heb intussen de code kunnen reduceren tot de vorige grootte, met behoud van het aanmaken van namen in kolom A én kolom B. Aan je laatste wens zijn we nog aan het werken.

Bijlage: [ATTACH]16082[/ATTACH]

Beerke10