Ga naar inhoud

Problemen met Gsm met Internet-toegangfuncties - Formateren/Erasen van HD


Eraser

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit bericht in de juiste categorie thuis hoort maar ik ondervind al vanaf het begin af aan problemen met mijn Gsm, onlangs nieuw gekocht. Betreft een Sony-Ericsson met toegang tot het internet, twitter, facebook, etc...

Ga 'm dan ook binnenbrengen in ruil voor een ander toestel, liefst zou ik eigenlijk mijn geld terug willen krijgen.

Maar als ik deze binnen breng staan er altijd gegevens op die via data-recovery programma's terug te halen zijn, wat zijn de gevolgen als ik de interne HD op mijn Gsm compleet Erase?

Misschien ben ik nu wel wat paranoia aan het doen maar je weet maar nooit waar zo'n Gsm verkoper na zijn uren mee bezig is.

Extra vraagje van Eraser:

Hoe kan ik e-mails, heb een hotmail-account, in het huidige formaat 'exporteren' naar een interne of externe HD, inclusief bijlagen, m.a.w. 'Hoe kan 'alles' in een e-mail exporteren naar een HD?'.

Hoe is het mogelijk om verzonden/ontvangen e-mails op mijn HD te bewaren zonder dat de authenticiteit van deze e-mails vervalt, ik heb namelijk op dit moment problemen met Telenet. Moet het ooit zo zijn dat er een rechtzaak van komt, ik heb 14 mails verstuurd en hierop maar 2 keer een antwoord gekregen, hoe kan ik dan deze mails niet online maar op mijn HD bewaren zonder dat de authenticiteit ervan vervalt, inclusief bijlagen en andere... Nu staan al mijn privé-gegevens online op mijn hotmail-account. Daarnaast heb ik nog enkele belangrijke mails in mijn hotmail account die ik om een welbepaalde reden niet kan verwijderen met uiterst private gegevens waarvan ik liever heb dat deze niet online maar op mijn HD staan. Het gaat om een hotmail-account.

PC Helpforum moderator bericht:

@Eraser,

Je (aparte) discussie in dit topic wat betreft privacy op facebook, google,... is naar hier afgeknipt:

Privacy omtrent Facebook, Google, ... (KLIK EROP!!!)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eraser,

Welkom op het PCH...

Hoe zou je een volledige erase van je toestel willen doen, heb je hier een functie voor op de gsm zelf?

Indien dit het geval is mag je dit zonder problemen uitvoeren. Let er dan wel op dat je alle bestanden of contacten die je wilt behouden ergens anders hebt opgeslagen (dus niet op het toestel!).

Na zo'n erase zullen waarschijnlijk alle bestanden, en contacten van je telefoon verwijderd zijn.

Verder zou ik me er niet al te druk in maken waarmee gsm-verkopers zich bezig houden na hun uren. Zo'n winkel krijgt dagelijks toestellen te zien die ingeleverd worden of teruggezonden moeten worden voor herstel. Ik kan me echt niet voorstellen dat een verkoper zich daarmee bezig houdt.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje

Hoe kan ik e-mails, heb een hotmail-account, in het huidige formaat 'exporteren' naar een interne of externe HD, inclusief bijlagen, m.a.w. 'Hoe kan 'alles' in een e-mail exporteren naar een HD?'.

Hallo Eraser,

om je emails identiek te houden, en toch op te kunnen slaan, zou ik deze 14 mails vanuit Hotmail gewoon Forwarden (Doorsturen naar...) naar je eigen email-adres, bij je nieuwe, andere provider.

Je kan ze daar dan ook steeds (in Windows Live Mail, Outlook of Outlook Express) openen én je kan ze als bestand "Opslaan als..." als een eml-bestand naar HDD.

Als eml-bestand kan je later deze mail-bestanden aanhangen in bijlage als bewijzen, ze zijn identiek aan je originele mails onder Hotmail.

Ik hoop dat dit je probleem oplost.

Met vriendelijke groeten,

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk de mails in kwestie af, u kunt moeilijk naar een rechtbank stappen met een laptop onder uw arm .... .

Mails afdrukken in deze tijd van de moderne technologie, iedereen kan nu zowel met Photoshop omgaan en wijzigingen aanpassen in dit geval het afgedrukte document, bij afdrukken verliest het zijn authenticiteit en is het geen ontvankelijk bewijsmateriaal meer.

Heb het zelfs ooit aan een advocaat gevraagd en zijn antwoord was als volgt: 'Een verstuurde mail is enkel geldig als bewijsmateriaal in een rechtbank als u op die mail een reactie oftewel een bevestiging van ontvangst hebt gekregen. In het geval van Telenet wordt er altijd automatisch een bevestiging van ontvangst van uw verstuurde mail terug naar uw mail-adres gestuurd. Het is dan ook belangrijk om deze te bewaren, anders vervalt de geldigheid van uw verstuurde mail, dan kan Telenet nog altijd zeggen van: 'Deze desbetreffende mail hebben wij nooit op onze klantendienst ontvangen.'

---------- Post toegevoegd om 18:39 ---------- Vorige post was om 18:35 ----------

Hallo Eraser,

om je emails identiek te houden, en toch op te kunnen slaan, zou ik deze 14 mails vanuit Hotmail gewoon Forwarden (Doorsturen naar...) naar je eigen email-adres, bij je nieuwe, andere provider.

Je kan ze daar dan ook steeds (in Windows Live Mail, Outlook of Outlook Express) openen én je kan ze als bestand "Opslaan als..." als een eml-bestand naar HDD.

Als eml-bestand kan je later deze mail-bestanden aanhangen in bijlage als bewijzen, ze zijn identiek aan je originele mails onder Hotmail.

Eerst en vooral dank voor uw antwoord. Zoals ik al zei ben ik een 'Newbie' op dit vlak, kan niet eens met Outlook werken. Maar zo'n .eml-bestand, slaat dit ook de bijhorende bijlagen in deze file op?

Want in dit geval wordt dan wel de authenticiteit van mijn verstuurde/ontvangen mails bewaard, zal het in ieder geval eens uitzoeken. Alvast dank.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral dank voor uw antwoord. Zoals ik al zei ben ik een 'Newbie' op dit vlak, kan niet eens met Outlook werken. Maar zo'n .eml-bestand, slaat dit ook de bijhorende bijlagen in deze file op?

Hallo Eraser,

jawel, zowel in Outlook Express als in Windows Live Mail, 2 Windows mail programma's (en Hotmail behoort ook tot deze groep) kan je mails doorsturen, en worden de bijlagen mee verstuurt, en kan je de mails opslaan als eml-bestand, en ook daar zitten de bijlagen in het EML-bestand vervat. Je opent een EML-bestand door er op te dubbelklikken, en je standaard mailprogramma zal dit openen. Je kan de Eigenschappen en "Bron van bericht" opvragen van dergelijk bestand, dus inclusief de "Receiver" en "Sender"-informatie, het pad dat de mail heeft afgelegd.

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mails afdrukken in deze tijd van de moderne technologie, iedereen kan nu zowel met Photoshop omgaan en wijzigingen aanpassen in dit geval het afgedrukte document, bij afdrukken verliest het zijn authenticiteit en is het geen ontvankelijk bewijsmateriaal meer.

Heb het zelfs ooit aan een advocaat gevraagd en zijn antwoord was als volgt: 'Een verstuurde mail is enkel geldig als bewijsmateriaal in een rechtbank als u op die mail een reactie oftewel een bevestiging van ontvangst hebt gekregen. In het geval van Telenet wordt er altijd automatisch een bevestiging van ontvangst van uw verstuurde mail terug naar uw mail-adres gestuurd. Het is dan ook belangrijk om deze te bewaren, anders vervalt de geldigheid van uw verstuurde mail, dan kan Telenet nog altijd zeggen van:'Deze desbetreffende mail hebben wij nooit op onze klantendienst ontvangen.'

Absolute bewijzen bestaan niet, het kortste dat u daar bij kan komen zijn notariële akten voorgelezen en getekend door onafhankelijke getuigen.

Iedereen die met een (HEX) editor overweg kan een computerbestand wijzigen, en dat is veel eenvoudiger dan een tekst proberen te wijzigen in beeldformaat met Photoshop of iets dergelijks.

Aangetekende zendingen zijn zelfs betwistbaar aangezien u alleen kan aantonen dat u een stuk papier heeft verzonden, u kan nooit bewijzen wat erop stond, of wat in de enveloppe zat.

Enige rede is dus wel noodzakelijk dunkt mij. In het leven is niets zeker en zelfs dat niet ....

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.