Ga naar inhoud

Firefox default opent niet meer - ook niet met -p


zon_

Aanbevolen berichten

Aangezien ik over een paar dagen naar de Kilimanjaro vertrek en veel belangrijke bladwijzers over mijn tocht/dingen mee te nemen ect. op firefox had opgeslagen, Firefox in de default (ook als ik probeer op te starten met firefox.exe -p) blijft aangeven dat ie nog actief is, terwijl ik nergens lopende processen van firefox kan vinden, toch nog een kleine oproep :)

Ik heb firefox zelf wel weer aan de praat gekregen door een ander profiel aan te maken, dit is natuurlijk helemaal leeg. Ik zag, dat ook in IE alle bladwijzers verdwenen zijn. Het zei zo, maar firefox blijft toch aangeven dat de default de hele tijd bezig is, terwijl ik hem nergens kan afsluiten. Klinkt dit bekend en is hier eventueel - hoeft niet nu direkt - ooit iets aan te doen?

Groetjes Brigitte

PS: Hier nog screenshots van de melding als ik het via firefox.exe -p probeer, en eentje van taakbeheer, waar niets in staat op dat momentpost-30823-1417704739,444_thumb.jpg

post-30823-1417704739,4925_thumb.jpg

aangepast door zon_
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Red" eerst je bladwijzers als volgt:

- Zorg dat "verborgen bestanden tonen" is AANGEVINKT in Windows. (én ook de optie "extentie" tonen)

- Ga naar C:\Users\uwnaam\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\

- Neem je vorige profiel. Je hebt nu een map "Bookmarksbackups". In die map staan je backups.

Kopieer zo'n .json bestand naar je bureaublad (neem het oudste json bestand, in zo'n bestand zitten meestal de meest recente bladwijzers)

- Ga naar de snelkoppeling van je Firefox. (rechtsklik Eigenschappen) en zet inderdaad de -p optie om Firefox in profielweergave te starten. Doe dan beide profielen weg. (selecteren en verwijderen kiezen).

- Maak een nieuw profiel aan. (Nieuw profiel klikken). Daarna kan je het bladwijzerbestand vanaf je bureaublad importeren in je nieuw profiel als volgt:

- Open dus Firefox. Druk op de Alt toets. Er verschijnt een menu. Ga naar het menu Bladwijzers en kies "Alle bladwijzers tonen". Kies dan bovenaan voor "Importeren en reservekopie maken"/Herstellen/en druk Bestand kiezen... Kies nu dat bladwijzerbestand op je bureaublad. Je bladwijzers worden geimporteerd.

(lees ook dit als je niet weet hoe je een nieuw profiel moet aanmaken)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kurtt,

Bedankt voor je mail. Dat had ik allemaal al gedaan eergisteren, ik heb standaard alles op verborgen bestanden tonen staan ook. Maar het profiel default staat er niet meer tussen. Dus ik kan niets meer terughalen en kopieren, anders had ik dat al gedaan. Helaas. Het nieuwe profiel dat ik had aangemaakt werkt prima. Alleen blijft het default nog ergens stiekem meedraaien, terwijl het nergens te zien is. Als dat verder geen kwaad kan, prima, dan laat ik dat zo. Alleen jammer, dat ik alles kwijt ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Kurtt, ook dit had ik eergisteren al geprobeerd. Blijkbaar weet ik toch meer dan ik toegeef :) Maar helaas heb ik geen herstelpunten. Ik ga hier maar mee leven, zo erg is het nu ook weer niet. Gewoon alles weer opnieuw beginnen. Alleen jammer, dat de default niet weg kan en blijft beweren, dat ie al draaiende is. Heel erg bedankt, ik denk, we kunnen het maar afsluiten, want een oplossing is er niet vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er echt niets meer te recupereren valt, dan zou ik Firefox deïnstalleren.

Nadien je systeem opschonen met Ccleaner.

Na een herstart kan je dan Firefox opnieuw downloaden en herinstalleren, zo vertrek je weer met een propere lei.

Bij de verwijdering zal er gevraagd worden of je alle persoonlijke gegevens wil verwijderen, deze vraag mag je positief beantwoorden.

Je kan Firefox hier downloaden, de download en procedure van Ccleaner vind je hieronder.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal goed! Dat zal ik doen, is inderdaad het prettigste om dan ook echt helemaal schoon weer te beginnen, hiervoor dank. Ik roep zodra alles gelukt is en sluit dan het onderwerp. En wie weet durf ik mijn laatste foutmelding daarna ook nog te posten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kurtt, Zie screenshot in mijn eerste bericht. Bij firefox.exe -p krijg ik dus de melding (als ik default probeer te openen):"Firefox kan het profiel "default" niet openen, omdat het al in gebruik is. Sluit de actieve versie... "

Heb ik dit verkeerd geïnterpreteerd dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.