Ga naar inhoud

postzegelverzameling


Gast Zjoske

Aanbevolen berichten

Beste pc goeroes,

Ik volg het forum al een tijdje ten eerste bedankt voor alle tips en tricks!

zit nu zelf met een uitdaging en hoop dat iemand wat tips/uitleg kan geven:

Mijn opa (81) heeft een jaren lange postzegelverzameling en hij houd deze bij in het programma multiplan. (draait op dos in windows 98). Vandaag hebben we een nieuwe laptop gekocht met draadloze printer. Met daarop windows 7. ben zelf aant hobbyen geweest met xp, vista (andere pc) maar daar draait multi plan niet op.. is dit een andere dos ofzo? in dos box wel alles werkt prima (thanks box developers) behalve het printen van de bestandjes. Ben ik nu verplicht om win 98 op deze laptop bij te zetten? of heeft er iemand nog een andere oplossing? gaat voornamelijk om het printen zeker omdat ik nu op een draadloze verbinding overstap ipv Ltp1. ben benieuwd waar ik tegenaan loop..

alvast bedankt voor het lezen,

Groeten Zjoske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan onmogelijk windows 98 installeren op een moderne laptop om de eenvoudige reden dat er geen drivers zijn voor windows 98

In Windows 98 bestond DOS maar vanaf XP bestaat geen DOS meer maar wel CMD maar dat is een heel ander soort DOS.

Waarom doet je zo niet:

In multiplan opslaan als cvs bestand

In Excel importeert je de cvs en dan zal normaal gezien werken.

En dan kan je wel afdrukken zonder al het gedoe ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste stegisoft

bedankt voor het reageren!

heb naar wat stoeien het probleem opgelost.

multiplan draait nu onder dosbox megabuild,

de print bestandjes vang ik via printfil op en stuur ik door naar de draadloze printer :)

was even bang om die opas te gaan vertellen datie ales over moest gaan typen.. haha

groeten joske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.