Ga naar inhoud

Microsoft Office (thuis en student) kan niet gestart worden vanuit bestandsextensie


Tom54

Aanbevolen berichten

Ik werk met Office2010 Thuis en Student-versie.

Deze wil niet starten als ik op een bestand met bekende extensie .doc of .docx werk. Wel kan ik Word (of een andere office-executable) starten via Start Programs. En vervolgens een doc of docx bestand openen.

Als ik Word open, zie ik dat er eigenlijk een link is naar "C:\Program Files (x86)\Common Files\microsoft shared\Virtualization Handler\CVH.EXE" "Microsoft Word 2010 9014006104130000".

Dit lijkt een getructe manier om Word te starten, want in de Configuratie Manager kan ik deze koppeling (met parameter) niet aanbrengen bij de extensies .doc en .docx. Wel zonder parameter, maar dan werkt hij niet.

Mijn vraag: Hoe maak ik een geldige koppeling vanuit een extensie naar een executable die Word start?

aangepast door Tom54
typefout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst het volgende:

Klik met de rechtermuisknop op het WORD bestand dat je wil openen.

Kies in het menu voor "openen met".

In het menu "openen met" kies je "standaardprogramma selecteren".

Staat er bij aanbevolen programma's Microsoft office Word klik erop en zet een vinkje bij dit bestand altijd met dit programma openen.

Nu zou je document altijd met Word moeten openen.

Staat Word niet bij de programma's klik je op bladeren en voeg je Word toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Tom54,

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.