Ga naar inhoud

NAS server


djdanvan

Aanbevolen berichten

Beste PCH,

Ik heb van een oude PC een server gemaakt met verschillende schijven en geladen met FreeNAS (soort unix systeem) die ik in mijn netwerkje geplaatst heeft. Ik heb ook een account aangemaakt bij No-IP en tot enkele tijd geleden werkte dit OK. Ik kon via no-ip mijn server zonder problemen benaderen van buiten uit.

Nu heb ik de opdracht gegeven aan mijn provider Telenet om een Fibernet modem te plaatsen die ik wel kan instellen via "mijn Telenet" maar tot op heden geraak ik er niet door, ik heb alle instellingen gedaan heb (allez dat denk ik toch) maar verder geraak ik niet.

Wie kan of wil mij helpen om de poort en DMZ instellingen te doen.

Alvast bedankt

djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn Telenet kan je de poort openen naar de NAS en dat zal moeten werken.

Maar als je nog een router tussen zit dient je zo te doen:

Je geeft bij mijn Telenet de poort open naar de IP adres van de tweede router. (tweede router dient wel een ander IP adres te hebben dan van Telenet en dus niet 192.168.0.1)

In de tweede router dient je ook dezelfde poort te openen naar de IP adres van de NAS server

Maar je dient de router van Telenet te veranderen bij no-ip door andere router op te geven en dat kan je doen door in te loggen en daar de instelling wijzigen naar Mijn Telenet modem/router

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

stegisoft,

Bedankt voor het vlugge antw.

Nee ik heb geen router tussen mijn toestellen en de modem van TN.

Enkel een swith met 8 p.

De laptops zijn WiFi geconnecteerd met de nwe modem van TN

mijn server heeft een vast IP 192.168.0.133 en zou moeten bereikbaar zijn via poort 2100.

Op de modem van TN heb ik bij draadloze inst/geavanceerd/ port forwarding

192.168.0.133

beginpoort 2100

eindpoort 2100

protocol TCP of UDP of beide (beide ingevuld)

status actief

Bij de firewall inst. heb ik bij DMZ adres 192.168.0.133 ingevuld.

Ben ik hier goed op weg of heb ik heir al iets verkeerd gedaan?

groeten

djanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo djdanvan,

Zijn je problemen van de baan ?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.