Ga naar inhoud

Raeltek HD Audio, geen geluid meer


Gast Jhoonsy

Aanbevolen berichten

Hoi Jhoonsy,

Door afwezigheid kon ik de voorbije dagen jouw topic niet meer opvolgen, mijn excuses hiervoor.

Uit de analyse van jouw probleemscanner komt regelmatig naar voor dat jouw volume gedempt of te laag staat. Evenals dat jouw audioapparaat niet als standaard ingesteld zou zijn.

Wanneer je via configuratiescherm naar geluid navigeert, staan alle geluidniveaus op het maximum zoals in onderstaande afbeelding? Let er ook op dat nergens het vakje Mute is aangevinkt.

[ATTACH=CONFIG]16451[/ATTACH]

Dat heb ik allemaal gecontroleerd, ook de boxen werken op een andere pc, ik heb XP ondertussen herinstalleerd , maar zelfs dat geeft geen resultaat. Ik heb nu wel 2 windows XP besturingsystemen op de pc (nieuw en oude) maar geen van de twee heeft klank. Bij het herinstalleren had ik eerst wat probleempjes met drivers van Intel, maar die zijn opgelost en toch is er nog geen klank. Er zit volgens mij ergens een conflict tussen windows en realtec.

mvg Jhoonsy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik heb XP ondertussen herinstalleerd <...> Bij het herinstalleren had ik eerst wat probleempjes met drivers van Intel, maar die zijn opgelost en toch is er nog geen klank.

Heb je toen de Intel chipset driver opnieuw met succes kunnen installeren?

Mocht dit het geval zijn kan je deze driver van intel proberen.

Let er op dat je de juiste driver download!

post-30057-1417704763,589_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik gedaan en in de hardware lijst zijn er geen gele vinkjes (meer), dus daar zalhet probleem wel niet zitten. Wel vreemd dat in Fixit ik telkens de foutmelding krijg dat het geluidsapparaat niet als standaard is ingesteld, terwijl als ik in de congiguratie ga kijken, dit steeds wel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ergens iets gelezen over een conflict met de teller voor plug en play

Dat is nogal een vage omschrijving. Kan je dit ergens aantonen met een bron (link)?

Verder heb je nog geen expliciet antwoord gegeven op de vraag wanneer de problemen precies begonnen zijn. Als de pinnacle kaart al was ingebouwd vanaf het begin, mag ik dan ook besluiten dat je al vanaf het begin met dit probleem kampt?

Omdat de beste -en meest veilige- manier van werken een goed overzicht en een duidelijk plan betreft moeten we over zo veel mogelijk informatie beschikken. Eens we een duidelijk beeld hebben kunnen we dan ook gericht gaan helpen.

Het lijken op het eerste zicht misschien veel vragen, maar liever 1x raak schieten dan 20 pijlen te verschieten en geen oplossing te vinden ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die pinnacle heft er volgens mij niets mee te maken, want de problemen zijn ongeveer een maand geleden begonnen, vraag me niet meer juist wanneer of waarom. het was me pas opgevallen toen ik een filmpje wou bekijken en er geen klank op de koptelefoon zat. Ik heb niet altijd de luidsprekers aanstaan dus kan ik ook niet precies zeggen wanneer het juist begonnen is. Ik kan alleen zeggen dat ik de drivers al heb verwijdert van Raeltek en opnieuw geinstalleerd, de luidsprekers heb gecontroleerd, de Intel moederbord drivers heb geupdated, windows geupdated naar SP-3 en zelfs een nieuwe (tweede) XP heb geinstalleerd maar tot nu toe helpt niks. Als je gaat googlen kom ik heel veel vragen ivm raeltek, windows en geen geluid tegen, maar nergens heb ik tot nog toe een oplossing gevonden. Als ik de luidsprekers volledig open zet krijg ik het geluid te horen op een zeer laag pitje en met heel veel storing en als de computer opstart komt er even een plopje uit de boxen en dan niks meer.

---------- Post toegevoegd om 22:00 ---------- Vorige post was om 21:51 ----------

Die pinnacle heft er volgens mij niets mee te maken, want de problemen zijn ongeveer een maand geleden begonnen, vraag me niet meer juist wanneer of waarom. het was me pas opgevallen toen ik een filmpje wou bekijken en er geen klank op de koptelefoon zat. Ik heb niet altijd de luidsprekers aanstaan dus kan ik ook niet precies zeggen wanneer het juist begonnen is. Ik kan alleen zeggen dat ik de drivers al heb verwijdert van Raeltek en opnieuw geinstalleerd, de luidsprekers heb gecontroleerd, de Intel moederbord drivers heb geupdated, windows geupdated naar SP-3 en zelfs een nieuwe (tweede) XP heb geinstalleerd maar tot nu toe helpt niks. Als je gaat googlen kom ik heel veel vragen ivm raeltek, windows en geen geluid tegen, maar nergens heb ik tot nog toe een oplossing gevonden. Als ik de luidsprekers volledig open zet krijg ik het geluid te horen op een zeer laag pitje en met heel veel storing en als de computer opstart komt er even een plopje uit de boxen en dan niks meer.

ps dus voor nieuwjaar werkte alles nog perfect, dus ook die pinnacle. Ik gebruik deze pc trouwens nu nog altijd voor opnames van tv programma's en als ik die afspeel via een andere pc heb ik wel klank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga via Start naar Uitvoeren en typ in het uitvoervenster dxdiag en druk op Enter

Als het hulpprogramma klaar is ga je naar het tabblad Geluid

post-24526-1417704765,3785_thumb.jpg

Klik op de knop DirectSound testen en je krijgt een melding dat er geluidseffecten in diverse audi-indelingen worden afgespeeld.

Klik op Ja om de geluiden af te spelen.

Kun je deze geluiden horen?

Klik op Alle gegevens opslaan en sla het txt bestand op, plaats de inhoud ervan in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.