Ga naar inhoud

2de router in het netwerk beveiligen


Jasper

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb zojuist een 2 de router in mijn netwerk geplaatst omdat ik bijna geen draadloos ontvangst had op zolder. op de begaande grond heb ik dus al een router staan, maar het ontvangst is dus niet sterk genoeg.

nou heb ik dus voor de internet kabel die mijn pc ingaat een router geplaatst. ik ontvang hiermee prima internet echter heb ik het probleem dat iedereen er zomaar op kan..... ik krijg hem namelijk niet beveiligd. als ik in mijn browser 192.168.0.1 intik dan krijg ik het scherm van de router van beneden..... hoe kan ik in de gene komen die op zolder staat om hem te beveiligen met een w8woord ?

alvast bedankt!

mvg

Jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites

192.168.0.1 is van Telenet router.

De ander router is waarschijnlijk 192.168.1.1 of 192.168.2.1 of zo.

Maak een verbinding met de tweede router.

Ga naar zoekopdracht en typ dit: cmd

Typ nu achter > dit: ipconfig /all

Bij draadloos ziet je standaard gateaway en dat is de IP adres van de tweede router.

Anders merk, model en type eens geven van de tweede router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakelt de eerste router uit.

Ga naar netwerkcentrum

Klik op adapterinstelling wijzigen.

Klik op draadloos en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik op TCP/IPv4 en dan eigenschappen.

Vul daar zo in:

IP = 192.168.0.10

Subnetmasker = 255.255.255.0

Standaard gateaway = 192.168.0.1

Maak nu een verbinding met de tweede router.

Open de browser en dan typ je 192.168.0.1

Nu kan je het beveiligen.

Daarna terug naar de draadloos adapter en zet het terug op automatisch IP en DNS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle duidelijkheid de volgende stappen zijn maar tijdelijk, ze dienen alleen om de tweede router in te stellen. Nadien worden de normale verbindingen terug hersteld. Je hoeft trouwens niets aan de telenet modem te doen je kan hem gewoon laten aanstaan.

Stap 1.

Verbind de tweede router via een lan poort (geel gewoonlijk), rechtstreeks met je PC.

Herstart eerst de router en dan je PC ...

Als je een beetje geluk hebt kan je nu via een browser de router bereiken op 192.168.1.1. (Het standaard adres van de router in de nederlandse handleiding, in de engelse staat een ander ;-)).

Lukt dat niet doe dan het volgende :

Ga naar het netwerk centrum en zet het IP4 adres van je LAN adapter manueel op 192.168.1.10

Probeer terug in te loggen op de router.

Vanaf het moment dat je contact hebt doe je het volgende :

Stap 2:

Geef de router een vast IP adres dat in de reeks valt die je normaal gebruikt. Standaard bij telenet is dat 192.168.0.xxx . Neem voor "xxx" bijvoorbeeld "50".

Dit adres is eigenlijk niet van belang voor de werking van je netwerk maar het laat je wel toe om de router later zonder al deze trucs te bereiken.

Stap 3.

Zet DHCP op de router af.

Stap 4.

Stel je draadloze beveiliging op de router in. Misschien interessant, indien je hetzelfde SSID, beveiligings protocol en paswoord gebruikt als op je telenet router dan kan je in theorie aan "roaming" doen. Dat wil zeggen dat je PC automatisch zal verbinden met het sterkste signaal. Dit werkt niet altijd feilloos, maar je kan het proberen.

Stap 5.

Bewaar de instellingen op de router.

Zet je IP4 adres van je LAN adapter op je PC terug op automatisch.

Stap 6.

Verbind de router via een LAN poort met de telenet modem.

Normalerwijze zou je tweede router nu als "extensie" van je telenet router moeten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry maar ik heb nog een vraagje :S

bij stap 1

moet ik dan de kabel van het netwerk er uit halen? en alleen die kabel naar mijn pc erin doen?

en bij he instellen van dat ip adres

wat krijg je dan bij

ip adres: 192.168.0.50

subnetmaster: 255.255.255.0

standaartgetaway: ??????

en moet je ook een voorkeur dns instellen bij dat menu ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry maar ik heb nog een vraagje :S

bij stap 1

moet ik dan de kabel van het netwerk er uit halen? en alleen die kabel naar mijn pc erin doen?

Ja gewoon even een kabeltje van je PC naar je router gebruiken.

en bij he instellen van dat ip adres

wat krijg je dan bij

ip adres: 192.168.0.50

subnetmaster: 255.255.255.0 = OK

standaartgetaway: ?????? Mag blanco blijven

en moet je ook een voorkeur dns instellen bij dat menu ? Neen

Zie commentaar in je vraag ... Buiten het IP adres en het subnetmask spelen de andere eigenlijk geen rol, ze worden niet gebruikt als de router als extensie wordt ingezet. Het is het telenet modem dat de controle op het netwerk heeft en de nodige functies vervult.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.