Ga naar inhoud

een pc met internet, de rest niet?


hansheem

Aanbevolen berichten

Hey,

ik heb een belgacom bbox en een router van sitecom.

de bbox geeft geen internet meer, een draadloos en met kabel geconnecte pc kan geen internet pakken!

de kabel die van mijn bbox naar mijn router gaat werk wel want op de sitecom router heb ik 1 pc met internet.

de andere laptop en desktop werken niet!!

bij de bbox zegt hij alleen locaal toegang te hebben, bij de sitecom zegt hij wel internettoegang te hebben maar dit werk helaas niet!!

De belgacom gesproken en die zegt dat al hun testen goed zijn en dat alles dus zou moeten werken... maar niet dus!

Heeft iemand ENIG idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je niet helemaal ....

Normaal heb je volgende opstelling :

BBOX --> Sitecom --> Bekabelde PC's

--> Draadloze PC's

Met andere woorden je internet komt binnen via de BBOX wordt doorgegeven door de Sitecom naar je PC's.

Als zoals je zegt de BBOX geen internet meer geeft (waarom denk je dat ?) dan heeft de Sitecom die uiteraard ook niet.

Je kan dit simpel testen door een bekabelde PC even rechtstreeks aan de BBOX te hangen. (Dus op de poort waar nu de Sitecom hangt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal ik zal proberen te schetsen hoe het bij ons is:

bbox: --> een kabel naar de sitecom & op de bbox werkt een laptop wireless

op de sitecom zitten 1 bekabelde en 2 wireless laptops

nu is het zo dat ik enkel op 1 laptop wireless internet heb op de sitecom!

alle andere combinaties en computres geven enkel locaal toegang.

dus ook een kabel an de bbox naar de laptop zelf geeft enkel locaal toegang

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst eens na of bij de LAN adapter eigenschappen IP adres en DNS op "automatisch" staan. Maakt dan een kabelverbinding met de BBOX

Dan :

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.