Ga naar inhoud

bij afsluiten Windows 7, stroom uitgevallen, Windows 7 mist nu een driver


Multi Tasking

Aanbevolen berichten

Hai,

Sinds vrijdag start mijn laptop (Asus) helemaal niet meer door naar Windows7. Ding mist een driver. Ben inmiddels zover dat dit betekent dat ik Windows opnieuw dien te installeren en kan dit voor elkaar krijgen door op F9 te drukken. Helaas gaat dit wel betekenen dat ik al mijn kostbare bestanden kwijt ben.

Er is mij verteld dat ik een backup van deze bestanden zou kunnen maken met een externe harddisk. Ik heb zo'n ding liggen maar weet niet hoe dat ik een backup kan maken?

Hellup, vanavond een belangrijke afspraak en alle info staat dus op de gecrashte laptop?\\

Groetjes Twan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een backup maken terwijl je niet in Windows kan komen is wel moeilijk.

Maar een backup maken van uw bestanden is wel mogelijk:

Download Ubuntu

Brand de iso image op dvd.

Zorgt dat in de bios de dvdrom als eerst boot staat.

De dvd zal dan starten maar kies voor live en dus niet voor installeren.

Als alles goed gaat komt je in Windows achtige scherm en dan kan je uw bestanden op externe harddisk kopieren.

Het kan ook in uw netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip.

Heb inmiddels harde schijf eruit gehaald en als externe aangesloten op een andere laptop. Gegevens overgezet, schijf weer terug geschroefd, recovery gedraaid en voila...het werkt...

Voor de zekerheid (en een eventuele volgende keer) ubuntu gedownload.

Groetjes Twan

Een backup maken terwijl je niet in Windows kan komen is wel moeilijk.

Maar een backup maken van uw bestanden is wel mogelijk:

Download Ubuntu

Brand de iso image op dvd.

Zorgt dat in de bios de dvdrom als eerst boot staat.

De dvd zal dan starten maar kies voor live en dus niet voor installeren.

Als alles goed gaat komt je in Windows achtige scherm en dan kan je uw bestanden op externe harddisk kopieren.

Het kan ook in uw netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij doet is ook prima zolang je voorzichtig doet.

Een handig toestel in zo'n geval is deze toestel

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.