Ga naar inhoud

Batterij is ok maar laptop start niet op.


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben in het bezit van een laptop Dell Latitude D810. Onlangs heb ik een nieuwe batterij geplaatst. Deze staat in mijn bios voor 97% opgeladen en heeft gewerkt. Ook met het diagnoseprogramma Sisoft Sandra 2010 wordt de batterij getoond in goede staat.

Ik kan echter de laptop niet opstarten. Als ik op de starttop duw dan gebeurt er gewoon niets. Met de voeding start hij gewoon op. Ook in het docking stadion loopt alles normaal. Onderaan de batterij zijn een viertal leds. Die branden allen groen. Ik heb de laptop al open gehad en alles is normaal. Kan iemand me hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een zogenaamd compatibel onderdeel.

Da's dus al een mogelijk probleem...van originele onderdelen weet je op voorhand dat die 100% functioneren...bij "compatibele" onderdelen heb je die zekerheid niet en zo wordt goedkoop soms duurkoop...:dong:

Mocht je iemand kennen met dezelfde laptop : test eens even met die batterij, indien origineel.

Check ook eens de zuiverheid van de contacten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! De prijs voor een originele batterij is 164 Euro terwijl ik voor deze maar 52 Euro betaal. En ze heeft gewerkt hoor. Het is enkel na een maand dat ik problemen gekregen heb. De contactpunten zijn allen zeer zuiver. Ik heb zelf een andere bios geinstalleerd, zonder resultaat. Nochtans geeft mijn laptop aan dat de batterij geladen is voor 97%

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit je laptop af, verwijder eerst de adapter en dan de batterij...start opnieuw op, zonder batterij maar enkel op netspanning.

Klik op start (Windowsknop links onderaan) en geef in het zoekvenster onderaan apparaatbeheer in.

In apparaatbeheer klik je op het driehoekje voor Accu's...klik met rechts op Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode...

In het menu dat zich opent kies je voor installatie ongedaan maken, zie foto hier onder...let op : enkel uitvoeren voor Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode.

post-20447-1417704756,2209_thumb.jpg

Na deze handelingen sluit je de laptop af, verwijder je de adapter en plaats je de batterij terug in de laptop.

Wanneer je de batterij hebt geplaatst sluit je de adapter opnieuw aan en verbind je de laptop met de netspanning.

Start de laptop opnieuw op en kijk wat het resultaat is van deze handelingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze gekocht via e-bay. Al 2 keer op 3 weken tijd de verkoper een brief geschreven, geen respons. Ik probeer hem te bellen maar neemt nooit op. Het is daarom dat ik het zelf probeer op te lossen. Ik kan maar niet begrijpen dat een batterij met een goede spanning niet wil werken. Mocht er iemand zijn uit de buurt van Leuven, met dezelfde pc, wil ik gerust eens langsgaan om de batterij daar te testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.