Ga naar inhoud

hosting


simpa

Aanbevolen berichten

Hallo,

Hoe kan ik het best aanpakken als je een website ergens anders wilt hosten ?

Een vriend heeft zijn website http://www.poolsandspas.eu/ bij een webdesign firma laten maken. Hij betaalt nu jaarlijks voor zijn domeinnaam en hosting 500€. Het is een statische website met cms kleiner dan 1gb gemaakt in joomla. Nu lijkt me dat wel een fors bedrag voor een jaar hosting zonder iets aan te passen aan de website.

Ik heb van Combell een offerte gekregen voor hosting aan +/120€.

Kan ik die webdesign firma vragen de hosting te doen bij Combell ? Ik heb voorlopig nog niet de details of die vriend nog onder contract zit en wou mijn licht hier eens opsteken. Heeft er iemand ervaring hoe ik die vriend

kan helpen ? Alle tips zijn welkom voor dit groentje.

Alvast bedankt,:-)

Patricia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal is de website eigendom van de Webdesign Firma en dus kan je ook niet overzetten naar Combell.

Misschien kan je bij hun de kosten om zelf eigenaar te worden vergoeden maar dat is weinig waarschijnlijk.

500 euro lijkt veel maar is toch heel aanvaardbaar mits er ook volgens contract ook geuptimaliseerd wordt.

De betreffende firma kan eventueel Combell hosting doen maar dat zal heel waarschijnlijk duurder worden gezien Combell niet bij de goedkoopste hosting is doch wel een heel goede host-aanbieder.

Vergeet niet dat domainkosten ook inbegrepen is in de prijs van de Webdesign fabrikant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een domeinnaam met standaardextensie kost 34€ per jaar. Het volledige pakket 120€ dus mag ik veronderstellen dat voor een website waar geen updates voor nodig zijn , de overige de commissie is voor de Webdesign Firma. Een fors bedrag mijn inziens maar ik leer bij elke dag:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ...........,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.