Ga naar inhoud

RL-WR1043ND als range extender toevoegen


bert2010

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een netwerk thuis met een Belkin router. Graag had ik het wireless bereik uitgebreid en heb een TL-WR1043ND liggen.

Nu heb ik al vele uren gespendeerd , maar ik ben nog niet geslaagd in mijn opzet , ik ben ook nog niet zeker of deze nieuwe router (TL...) dit wel kan.

Op de TL-WR1043ND zet ik WDS bridging op, schakel DHCP uit, zet de channels op hetzelfde nr en geen beveiliging (tijdelijk om zeker te zijn dat hier niet wordt geblokkeerd), de SSID's van beide toestellen zet ik ook op hetzelfde alsook het subnet mask.

Op de Belkin router verbonden met het internet komt geen enkel spoor van de TL..

Ook op de TL.. is geen spoor te zien van de belkin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dezelfde SSID geeft dan ziet je ook maar 1 Locatie van verbinding.

Wilt je twee verschillende verbinding zien dan dient je Belkin en TL een andere SSID te geven.

Channel moet niet hetzelfde zijn maar het mag.

Subnetmasker moet hetzelfde zijn anders kan je in uw netwerk geen computer zien.

Kan je WDS bridging niet in reperator zetten?

Je hebt toch een netwerkkabel op de vrije poort van TL en op de vrije poort van Belkin verbonden?

Indien mogelijk een screen maken van de lan instelling van TL

Nota: TL is geen range extender maar een router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de Belkin moet WDS ondersteunen. Kan je daar het type van doorgeven.

En misschien een domme vraag maar hoe weet je dat het niet werkt ? Zoals Stegisoft zegt je zult altijd maar één SSID zien ...

Als je wireless software het ondersteund kan je eventueel zien hoeveel toegangspunten het netwerk heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

bijgevoegd vind je screendumps van de LAN instellingen

[ATTACH]16480[/ATTACH]

Het is de bedoeling om de TP-link router op een plaats te zetten die ik niet kan bereiken met een ethernet kabel. Dus de connectie zou met wifi moeten gebeuren.

Voor de Belkin f5d9230-4 die aan mijn telenet modem hangt zie ik geen enkele instelmogelijkheid die WDS ondersteuning lijkt te supporteren.

Ik zie steeds 2 SSID's op mijn wireless verbinding. ook al geef ik deze dezelfde naam in beide routers, op mijn wireless komt dan automatisch een "2" achter de naam te staan.

Subnets staan hetzelfde 255.255.255.0 channels staan ook vast op 11

Ik zie dat er geen verbinding is tussen de wireless opstelling omdat ik geen webadres (google) op mijn TP-link getoverd krijg :-)

Als ik een ethernet kabel van de belkin naar de tp-link leg, dan werkt alles goed. Maar omdat ik geen ethernet kabel liggen heb naar de locatie waar de tp link moet komen, is dit geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.