Ga naar inhoud

ATI R HD4870 problemen met OC


Marco30037

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Ik heb het volgende probleem, als ik mijn videokaart met CCC probeert te oc'en. dan heb ik een probleem met het oc van het geheugen, als ik richting de 1000 mhz gaat dan krijg ik blokjes in het beeld. Als ik nog hoger gaat dan wordt het een drama bijna niet te herstellen, dus ik zat te denken of dat me voeding ermee te maken heeft (500 Watt).

Met het oc'en van me GPU heb ik geen problemen, draait soepel op 790 MHz.

Er zit een flinke koeler op die hem 45 C* houdt.

Dus als iemand weet wat het kan zijn, alvast bedankt

Mvg. Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waardoor komt het dan dat als je hem overclockt dat hij steeds slechter gaat presteren terwijl het juist beter had moeten zijn, Hij is net opnieuw geinstalleerd, voorheen deed hij het veel beter.

Als je op internet (Youtube) kijkt naar een OC met dezelfde kaart kunnen ze hem volledig overlocken terwijl ik er niet eens in de buurt komt.

ATI Radeon HD 4870 1GB FXF

Mvg. marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

die had ik al gedownload en geinstalleerd maar dat helpt niet.

Zal best wel een ander mobo zijn geweest, k heb een asus m4a79xtd evo

maar het beeld is ook veel minder zuiver dan voorheen, heel erg rauw of zoeits dergelijks.

Schaduwen in GTA IV zijn ook onzuiver, dan zie je allemaal pixels in plaats van mooie gelijke overgang wat wel is geweest.

alle settings staan op HIGH en hoger dat halen kon, en nog onzuiver. Aan men schem moet het niet kunnen liggen want voorheen was het wel beter.

ook film's zien er matig uit, ook onscherp.

in ati staat antilasting en etc allemaal max, en andere.

Mvg. marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken bij Asus van uw moederbord.

De laatste versie Bios update gaat over hangen van bepaalde videokaart.

Ik zou de bios updaten.

Kies Windows

Klik op Bios en dan neemt je de bovenste bios.

Zet het op cd of usb-stick

Computer opstarten en zorgt dat de dvdrom of usb-stick als eerste boot staat.

Dan moet je even geduld hebben en dan komt er iets op de scherm en dan is het geslaagd.

Bios updaten doet je op eigen risico.

Je kan het ook met Afudos BIOS update tool V2.41 doen.

Dan kan je de oude bios eerst opslaan en dan pas updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.