Ga naar inhoud

hulp met samenstelling van gaming pc :D


itogisch

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Graag zou ik wat advies kunnen gebruiken in verband met een nieuwe gaming pc. Kunnen jullie voor mij een gaming pc samenstellen? Mijn budget ligt tussen 1000-1300 EUR (zonder acc.) Het zelf monteren is een probleem, omdat ik dat niet kan.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - (High end) Gaming pc
  2. Wat is mijn budget ? 1000-1300 EUR
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - het liefst een samensteling, ik voel neit zoveel voor een merk
  4. Ga ik overklokken ? - Hoogstwaarschijnlijk niet omdat de snelheid voor mijn doeleinde al hoog genoeg is met de standaard processor
  5. Ga ik later upgraden ? - Ja
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Kijk beneden welke spelletjes ik erop zou wel kunnen spelen
  7. Ga ik zelf assembleren ? - helaas niet
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Ja, Windows 7 Home prenium 64 bit is al genoeg
  9. Ga ik zelf installeren ? - Ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Nee, zolang ze maar een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Nee
  12. Heb ik specifieke wensen ? - jep een gave computer case, en dan een echt gave. eentje waarvan iedereen "wow nice" zegt
  13. moet het een grote harde schijf hebben - ja. ik heb nu 640 gb en zit altijd aan mijn limiet

Wat moet ik erop kunnen spelen?

LOL

WoW

starcraft 2 (belangrijk)

battlefield 3

crysis 2

Alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Je schrijft niet er bij welke graka je nog hebt liggen maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat er niet veel interessants meer gaat zijn :-). En die voeding daar ga je hoogst waarschijnlijk voor een high-end gaming computer ook niet meer ver komen.

Ik weet niet hoe dringend het is maar anders zou ik toch wachten dat de nieuwe Amd HD78xx reeks uit komt van grafische kaart. Een vette behuizing is echt wel een Nzxt phantom 410 behuizing.

Power4Pc - NZXT Phantom 410 behuizing (phantom_410)

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behuizing: NZXT Phantom 410 (klik)

Een moderne behuizing met grote 4 fan koelers van maar liefst 12 cm

Moederbord: Asrock P67 Extreme4 Gen3 (klik)

Deze moederbord is ook geschikt voor de toekomstige videokaarten zodat je later altijd kan upgraden.

Aan boord is er USB 2.0 en 3.0

Processor: Intel Core i5 2500K (klik)

Een zeer snelle processor van 3,3 Ghz

Processor-koeler: Scythe Mugen 3 (klik)

Een stille koeler om de cpi nog meer te koelen.

Geheugen: G.Skill 8GBR (klik)

8 Gb geheugen wat ruim voldoende is.

Videokaart: XfX RADEON HD6950 XXX (klik)

Je kan uw eigen videokaart insteken maar omdat je niet zelf monteert kan je beter uw videokaart verkopen nu je een goede prijs kan voor krijgen.

Deze snelle videokaart die ik heb gekozen heeft 2 Gb videokaart geheugen wat dus snel is.

Je kan ook kiezen om alles te monteren maar geen videokaart.

Je plaatst dan uw eigen videokaart in en je kan dan later een ATI radeon 7 serie kopen als de prijs flink wat zakken. In dat geval laat je hun weten dat je niet vergeten bent om een videokaart te kopen.

Voeding: Corsair TX v2 (klik)

Deze 650 watt voeding is van de A-merk en dus een goede kwaliteitsmerk.

Dat is ruim voldoende.

Is ook geschikt als je een tweede videokaart wilt toevoegen.

SSD: Micron Crucial M4 (klik)

Deze SSD harddisk moet je niet nemen maar het zal de pc wel sneller starten.

Het is wel een snelle SSD

Harddisk: Hitachi Deskstar 7k2000 (klik)

De harddisk is 2 Tb met een snelle 7200 rpm

Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium OEM (64, OEM, NL, SP1) (klik)

Montage (klik)

Totaalprijs: 1304,53 euro

Voor slechts 9,90 euro leveren ze aan huis.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.