Ga naar inhoud

ongewenste XP dual boot


IE8

Aanbevolen berichten

Om mijn XP te repareren gebruikte ik de originele installatie CD.

Bij het opstarten wordt gevraagd of je XP wenst te installeren of te herstellen.

Logischerwijze koos ik voor herstellen.Pas nadien heb ik ondervonden dat MS onlogisch is en ik eigenlijk voor installeren moest kiezen, waarna je kunt kiezen voor een nieuwe installatie of voor herstel.

Bij het opstarten krijg ik daardoor een dual boot systeem: ik moet nu kiezen uit Microsoft Windows XP Professional of Microsoft Windows Recovery Console.

Aangezien dit laatste ongewenst is en aanzienlijke vertraging in het opstarten tot gevolg heeft, zou ik graag vernemen of iemand hier weet hoe dit terug ongedaan gemaakt kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen zelf opgelost:

Start - Uitvoeren - sysdm.cpl - Geavanceerd - Opstart- en herstelinstellingen - Bewerken.

Dan krijg je dit te zien:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /noexecute=optin

C:\CMDCONS\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows Recovery Console" /cmdcons

De laatste regel gewist, opslaan, en alles is OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.