Ga naar inhoud

vraag bij (te) weinig bereik wifi telenet


zesender

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Situatie is als volgt:

-Upt telenet => modem telenet=>switch telenet DES-1005D=>AP telenet DWL-G700AP (alles in de garage)

-Van de switch vertrekt een utp kabel naar digicorder en een utp kabel als vaste verbinding naar een PS3 die in de woonkamer staat + dus ook een verbinding naar het AP in de garage.

-Laptop heeft een goede verbinding met het AP in het bureau (naast garage) maar is te zwak in de woonkamer. Ik zou graag ook een goede verbinding hebben in de woonkamer.

Ik zie zelf (als leek in netwerken) 2 oplossingen:

1) Ap gewoon vervangen door een krachtiger wireless router (met hopelijk meer bereik). Klopt het dat ik deze dien te installeren na de switch omdat die behouden moet blijven voor de digicorder? De "vaste verbinding" van de PS3 mag die dan in de switch blijven of moet deze dan in de nieuwe router?

2)Alles zo laten maar de vaste lijn van de PS3 in de woonkamer gebruiken om daar een tweede AP te plaatsen (en de PS3 dan ook wireless).

Wat zouden jullie doen?

Welke router of (tweede) AP zou ik kopen?

Alvast bedankt voo jullie hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan AP perfect vervangen door de router van de N type.

Je hebt nu G type signaal en dat betekend 64 Mbps terwijl N type 300 Mbps.

PS3 kan je zo laten zoals het nu is.

Ik stel voor om deze router te kopen.

Gewoon de cd in de dvdrom plaatsen en deze zal u perfect begeleiden hoe je alles moet doen.

Je ziet geen antenne zoals bij AP maar er zit wel degelijk 3 antenne ingebouwd.

Wel best niet rechtsstreeks op de bodem plaatsen maar iets hoger zetten zodat de onderkant kan koelen. (Ik heb zo'n een router in huis)

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.