Ga naar inhoud

PC geeft geen signaal en geen biep bij opstarten


Amablue

Aanbevolen berichten

Na het zoeken van oplossingen en mogelijkheden op verschillende forums ben ik tot het volgende gekomen met mijn probleem.

Ik heb dus deze pc die via HDMI nooit mijn tv verlaat: Acer x3200 (of toch een versie daarvan)

Grafische kaart hangt dus vast op het moederbord.

Nu mijn pc begon na in standby te gaan niet meer terug te komen, ik kreeg namelijk geen signaal meer op mijn scherm.

Dit gebeurde dan ook bij jet opstarten tot uiteindelijk ik nooit geen signaal meer krijg bij het opstarten alsook geen biep.

Ik heb dit dan getest met verschillende HDMI, VGA en andere schermen.

Ik ben mijn HDD gaan afkoppelen, alsook wat andere dingen en telkens gezocht naar een biep tijdens het opstarten. Maar niks.

Mag ik dan concluderen dat mijn moederbord zijn beste tijd gehad heeft?

Alsook het moederbord vervangen op een dergelijke pc (nieuw 350euro) dan zou ik beter iets nieuws kopen?

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar je zelf meld dat er voorheen wel altijd een bios beepje te horen was bij het opstarten maar nu niet meer kunnen we er zo goed als zeker van zijn dat het moederbord het heeft begeven.

Wat betreft het vervangen van het moederbord dat kan toch wel een pak goedkoper dan 350 euro hoor maar ik ga eerst eens de specificaties trachten op te sporen van het systeem.

Ik kom hier dus zeker nog op terug.:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind niet zo meteen een compatibel moederbordje daar je met een vaste backplate zit.

Ik zal een collega vragen of hij je probleem eens kan bekijken en die zal van zodra hij online komt iets laten horen.:top:

Edit,

Een wijze collega (Dasle) wees me erop dat het ook wel eens aan het geheugen zou kunnen liggen.

Kijk dus eens hoeveel latjes er aanwezig zijn,als dit er meer dan 1 is verwijder ze dan op 1 na.

Start daarna de pc nog eens op,als dit niet werkt herhaal dit voor alle latjes. (bedoel dus dat je ze 1 voor 1 moet testen)

Als dat geen uitkomst biedt start dan eens op zonder geheugen dit louter om te kijken of er dan leven zit in je moederbord.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem ligt inderdaad vaak bij de ram geheugen bankjes. Stel dat het jou moederbord is dan heb je hier een vervanging: Intel Desktop Board DG43GT Classic Series @ Azerty Dit is met dezelfde Intel gma x4500 grafische controller en voor heel wat minder als 350 euro! Verder weet ik niet hoe oud de computer is maar als deze nieuw 350 euro is, is het het denk ik niet echt waard om er veel aan te gaan doen als deze al verjaard is. Je hebt tegenwoordig voor een relatief goedkoop prijsje een goedlopende computer! Al hoewel we nog niet zeker weten wat het probleem is raad ik je toch nog even af om al iets nieuws te gaan aanschaffen ;) het kan goed meevallen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.