Ga naar inhoud

startmenu


fredje_1981

Aanbevolen berichten

hallo,

Normaal als je rechts klikt op een programma in het startmenu zou er moeten staan, vastmaken aan het startmenu. maar dat staat er niet meer. vroeger wel. ook de balk snelstarten is weg, en kan het bij eigenschappen van de balk niet meer terugzetten. weet iemand hoe ik die dingen oplos ?

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal als je rechts klikt op een programma in het startmenu zou er moeten staan, vastmaken aan het startmenu. maar dat staat er niet meer. vroeger wel.

- Klik op het startmenu en typ startmenu. Druk nog NIET op enter. Kies "Het menu Start aanpassen" in de lijst.

- Ga naar het tabje Menu Start en klik op Aanpassen... Daarna drukt u onderaan links op de knop Standaardinstellingen gebruiken. Is nu het probleem opgelost?

ook de balk snelstarten is weg, en kan het bij eigenschappen van de balk niet meer terugzetten

Rechtsklik op de taakbalk onderaan je scherm en kies Werkbalken en daaruit kies je Quick Launch (of Snelstarten). Als deze niet meer aanwezig is, moet je deze opnieuw aanmaken. Hoe je dit doet lees je hieronder:

http://www.pc-helpforum.be/f279/snelstarten-werkbalk-ook-windows-7-a-27135/ (klik erop!)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ik kan nog altijd niet kiezen om aan het startmenu vast te maken als ik rechtsklik op een programma in het startmenu

Als je rechtsklikt op een programma in het startmenu, krijg je dan een klein menutje of helemaal niets of lukt rechtsklikken niet op een programma in het startmenu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kurtt, ik heb de volgende lijst :

openen

uitvoeren als admin.

compatibiliteitsproblemen oplossen

bestandslocatie openen

winpatrol plus info...

installeren met revo uninstaller pro

acronis recovery

add to archive.rar

add to Utorrent.rar

compress and mail

compress to utorrent and mail

include in nonstop backup

scan Utorrent.exe

uitvoeren in sandbox

altijd uitvoeren in sandbox

openen met...

delen met...

acronis recovery

vorige versie terugzetten

kopieeren naar...

knippen

kopieeren

verwijderen

naam wijzigen

eigenschappen

dat is de lijst als ik rechts klik op een programma in start menu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooraleer je onderstaande stappen doet, kun je best een herstelpunt maken. Mochten onderstaande stappen niet werken, kan je nog altijd het gemaakte herstelpunt terugplaatsen. Hier lees je hoe je een herstelpunt maakt:

Windows 7:

http://www.pc-helpforum.be/f279/hoe-maak-ik-een-herstelpunt-windows-27524/ (klik erop!)

Vista:

http://www.pc-helpforum.be/f281/hoe-maak-ik-een-herstelpunt-27525/ (klik erop!)

Oplossing 1.

- ga naar het startmenu en typ cmd. Druk nog NIET op enter. Rechtsklik bovenaan op cmd.exe en kies "Als administrator uitvoeren".

- typ nu regsvr32 shell32.dll

- herstart de pc

- zie nu of "vastmaken aan startmenu" terug is. Indien niet, doe dan stap 2:

Oplossing 2.

Download http://www.technipages.com/wp-content/uploads/2008/10/pinmenu.reg (rechtsklik erop, Opslaan Als..., dan bewaren en achteraf hernoemen tot pinmenu.reg)

Dubbelklik op het .reg bestand en beantwoord bevestigend om de sleutel toe te voegen aan het register.

Herstart de PC.

Zie nu of "vastmaken aan startmenu" terug is. Indien niet, doe dan stap 3:

Oplossing 3.

- Klik op het start menu en typ regedit

- Ga naar de sleutel HKEY_CURRENT_USER (of HKEY_LOCAL_MACHINE) \Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Policies\Explorer . Zoek naar een waarde genaamd NoStartMenuPinnedList en verwijder deze sleutel als ze bestaat.- Sluit het register (ja antwoorden als gevraagd wordt om wijzigingen op te slaan), herstart de pc en kijk of "vastmaken aan startmenu" nu terug aanwezig is.

Bron: ‘Pin to Start Menu’ Missing From Windows XP/Vista Fix

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.