Ga naar inhoud

windows live mail


asensioc

Aanbevolen berichten

Na aanschaf nieuwe computer ben ik overgestapt van outlook naar windows live mail.

Daarbij stuit ik op twee vragen:

- hoe krijg ik mijn mail van outlook geexporteerd naar windows live mail. Nu doe ik dat via mozilla thunderbird mapje voor mapje. Is er een snellere manier?

- Klopt het dat je in Windows Live mail je mail niet meer in categorieën kunt onderverdelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. rechtstreeks importeren van Outlook lukt niet, enkel van Outlook Express 6, Windows Live Mail en Windows Mail gaat dit automatisch.

2. onderverdelen in categorieën kan perfect - via Contactpersonen -> Start -> Categorie -> geef nieuwe Categorienaam -> selecteer uit je contactpersonen wie je in deze categorie wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie. Wat punt 1 betreft was ik al bang dat er geen snellere methode was.

Maar bij punt 2 heb ik mijn vraag denk ik verkeerd omschreven. Ik wil niet de contactpersonen maar mijn mail categoriseren. Heb je daar ook een oplossing voor. Ik heb het helaas nog niet kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, in vraag 2 ging het dus eerder om de berichten zelf dan om de contactpersonen, begrijp ik nu. Standaard stelt WLM voor elke account een onderdeel in. Binnen elk onderdeel krijg je de klassieke items (Post In, Verzonden Items, Verwijderde Items, Ongewenste Mail, enz.).

Binnen deze verschillende accounts kan je zelf nieuwe mappen of categorieën aanmaken, waar je de berichten naar kan overbrengen via slepen vanuiit je Postvak IN. Wil je dit automatisch doen voor bepaalde afzenders, dan kan je dit met "berichtregels" automatiseren.

Mocht dit nog niet echt zijn wat je voor ogen hebt, dan moet je eens een voorbeeldje geven van wat je met dat categoriseren effectief bedoelt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.