Ga naar inhoud

Externe harde schijf is ineens multimedia-apparaat en niet meer bereikbaar


Aanbevolen berichten

Ik heb Windows 7 Home met draadloos internet. Daarbij een draadloze externe harde schijf. Afgelopen maanden kon ik via Computer > Netwerk > Computer > de mappen op externe schijf zien en openen.

Sinds deze week is de externe harde schijf nog wel zichtbaar, maar deze staat bij Computer > Netwerk ineens onder iets nieuws 'Multimedia-apparaat', zie afbeelding

post-31835-1417704795,7442_thumb.jpg

Als ik 'm nu aanklik opent de pc 'm ineens met Media Player! Een ander optie kan ik niet kiezen, het is alleen nog daarmee te openen. Hierdoor zie ik de hele mappenstructuur niet, al mijn documenten etc.

Ik heb de software van de schijf al opnieuw geinstalleerd, dit helpt niet. De externe harde schijf is dus wel zichtbaar maar ik kom er niet meer in :-(

Hoe kan het dat de pc er 'ineens' een multimedia-apparaat van heeft gemaakt? En nog beter, hoe krijg ik dit eraf?? Hoop dat iemand hier mij kan helpen!? Bij voorbaat veeeeel dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of het helpt maar probeer onderstaande eens:

Ga via start-> configuratiescherm-> standaardprogramma's naar "instellingen voor automatisch afspelen wijzigen".

Scroll naar beneden tot bij apparaten.

Staat daar je schijf?

Klik dan in het uitklapmenu ( via het pijltje) op apparaat openen en bestanden weergeven in de verkenner.

Geef ook het merk, model en modelnummer van je externe schijf door.

In deze link lees je meer over media afspelen en instellingen.

Bekijk ook onderstaande links eens.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/561028-Multimedia-apparaten-binnen-een-netwerk-beheren

http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc782672(v=ws.10).aspx

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide dank voor de reactie. Bij "instellingen voor automatisch afspelen wijzigen" staat de schijf niet, dus daar kon ik niets wijzigen. Ook gekeken naar de gegeven links, maar daaruit geen oplossing.

De externe draadloze schijf is een Lacie Network space 1 TB (LaCie)

Ik heb inmiddels wel een workaround bedacht waardoor ik erbij kom, na wat pogingen het juiste pad ingevoerd in verkenner en zo kom ik erin en zie ik alle mappen. Het pad heb ik als link op mijn bureaublad gezet, zodat ik er ook bij kan vanuit alle programma's voor het openen van doc's etc. Dit lost het acute probleem in ieder geval op, maar ik hoor uiteraard graag of jullie nog ideeën hebben zodat de schijf gewoon weer zoals voorheen te bereiken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag ladybirdie,

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.