Ga naar inhoud

een nukkig logonui.exe


Rolver

Aanbevolen berichten

Hallo,

Voor het wijzigen van het onooglijke XP inlogscherm (niet het bootscherm) heb ik logon loader gebruikt, een aantal logonscreens gedownload en op virussen gescant.

Hierna heb ik voor deze gelegenheid systeem herstel ge-activeerd. Daarna logon loader aan het werk gezet met als resultaat dat ik niet meer in kan loggen.

Telkens als het bootscherm is geweest, tracht het nieuwe inlogscherm zich te installeren wat niet lukt.

Ook in veilige modus is dit hetzelfde. Maw ik kom mijn pc niet meer in. Ik vermoed dat het oorspronkelijke bestand Logonui.exe in windows - system 32 beschadigt is.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan fixen zonder opnieuw te hoeven installeren? Ik had zelf gedacht om de hd uit te bouwen en als slave aan een andere pc te koppelen om zo de logonui.exe terug te plaatsen.

Maar misschien is dit wat kort door de bocht gedacht. Hopelijk is er iemand met een briljant idee .

Hieronder 2 plaatjes die ik te zien krijg na het boot- en voor het inlogscherm en niet weg te klikken zijn.

Groet Rolver (hij doet nu wat ironisch over zijn niet bereikbare herstelpunt)

post-2227-1417704795,9012_thumb.jpg

post-2227-1417704795,9785_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start uw computer een sop en dan op F5 klikken en dan als administrator in vielig modus binnen gaan zonder netwerk.

Lukt zo dan?

Het ziet er naar uit dat een virus is.

Bedankt voor de reactie.

Zoals gezegd ik kom niet aan het inlogscherm toe omdat het corrupt is, ook niet in de veilige modus als administartor.

Groet Rolver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet testen omdat ik geen windows XP computer heb.

Met Hirens boot cd opstarten

Kies voor mini XP

Klik op run en ga naar c:\windows\system32 en zoek daar msconfig.exe

Misschien dat je in windows XP omgeving wel kan starten.

In mijn geval Windows 7 niet doch ik heb 64 bits.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.