Ga naar inhoud

Nieuwe stille HD?


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om binnenkort m'n harde schijf te vervangen. Het liefst zou ik ze muisstil willen hebben, maar denk niet dat die er zijn... Welke komt het dichste in de buurt van een aangename stilte? M'n pc staat nl vlak naast mij dus ja :laugh:. Ook liefst een snelle groote (toch wel min. 320 GB). Kunnen jullie me iets aanraden? Beste zou zelfs zijn als ik ze kan bestelle op ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment aangezien ik daar 3x in de week passeer :laugh:.

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

allereerst....

WOOOOOT heb jij ff mazzel dat je daar zo vaak langs komt :o

we hadden het er vandaag nog over met een paar maten, dat het wel niet goed zou komen als wij daar in de buurt zouden wonen haha :biggrin:

oke, on topic nu :)

ik kan je een samsung spinpoint t166 aanraden (500gb voor rond de 90 euro)

of een samsung f1 (750 gb, en kwa prijs/gb goedkoper, ook dubbel zo veel buffer, deze is rond de 100 euro, ben daar alleen bij alternate niet zeker van)

om alles nog stiller te krijgen zou je de harde schijf op kunnen hangen in een bay waar normaal een dvd speler zit.

en nu niet gaan lachen, maar doe dit met veters...

hoe dit precies werkt zal ik nu voor je proberen uit te zoeken, ik kan de site helaas zo snel niet vinden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook al eens ergens gelezen maar kan het helaas ook niet meer terug vinden ... En ivm Alternate, ik moet regelmatig voor mijn werk in Aartselaar zijn en rij er dan elke x voorbij dus dat is wel HEEEL handig en voordelig dan ( geen verzendingskosten, geen "kostbare tijdsverlies en ook geen brandstofverbruik :laugh:) En zou dit ook niet ongeveer hetzelfde systeem zijn? ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment

Edit : Ziehier het vetersysteem :laugh:

ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees het volgende eens

flash-info.nl | Alle informatie over flash geheugen

Maar het is nog wat vroeg voor de harde schijven te vervangen door flashgeheugen, vooral door het prijsverschil.

Over de prijs zullen we het niet hebben, maar de prestaties!!!

goedZO.com?! - Kritisch maar rechtvaardig - Flash-harde schijf van 155Gb ontwikkeld

Dit is een paar jaar oud, misschien is er al wat beter te vinden.

[ Hardware.Info ] - Seagate onthult harde schijf met flash geheugen

Deze lijkt wel wat, door die 256mb flasfmemory zeer snel, en maar 5400rpm, ook veel minder schijfactiviteit met vista, als je xp hebt weet ik het niet.

Kan ook bij alternate besteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, beslissing is genomen. Ik ga voor de Samsung Spinpoint F1 van 750GB(119€) en ga er morgen om. Ga hem eerst gewoon inbouwen zonder dempingmiddelen, en als het me niet aanstaat, koop ik gewoon zo van die rolletjes voor in te bouwen in de dvd-rom drive :laugh:. Maar dit is m'n eerste S-ATA schijf... Moet ik dit ergens veranderen als ik ze inbouw? Want heb altijd al IDE schijven gehad... In de Bios niks?

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij sata schijven alleen oppassen dat je maar 2 kabels aansluit:

1) rode naar je moederbord (dataflow kabel)

2) OFWEL de sata voeding OF de klassieke ide voeding

beiden aansluiten kan leiden tot een sataschijf waar blauwe vonken uitkomen (te veel stroom, elektronische componenten kunnen dat niet aan-->boem)

voor de rest is er niets anders om te veranderen,... dan bij ide

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.