Ga naar inhoud

Aankoop nettop of samenstellen?


Glekke

Aanbevolen berichten

Hoi, ik wil me een kleine pc aanschaffen voor bij de tv te zetten, dus als mediaspeler, maar dan met de mogelijkheid om ff te surfen op het web ook.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Films in HD bekijken, dus ook bv iets vanop youtube in HD. Met dvd speler, zodat onze aparte dvd speler weg kan. (moet geen blueray zijn). Om mails te bekijken, te surfen enz...
  2. Wat is mijn budget ? - ongeveer 400 € of minder :D
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Dat is de grote vraag!!
  4. Ga ik overklokken ? - neen
  5. Ga ik later upgraden ? - geheugen misschien, maar is geen vereiste
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - HDMI zeker nodig! En een netwerk aansluiting uiteraard
  7. Ga ik zelf assembleren ? - als het een samenstelling is, assembleer ik zelf
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - neen, heb nog eentje over
  9. Ga ik zelf installeren ? - jep
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - heel klein, zeker niet groter dan een doorsnee digitale tv ontvanger...
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - een draadloos toetsenbord met een geïntegreerde muis, maar dat zal zo'n logitec spul worden, aangezien daar weinig keuze in is.
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Moet heel stil zijn, en liefst heel snel opstarten, al is dat niet zo simpel bij een nettop dacht ik... (hebben geen mogelijkheid om een ssd in te steken)

zelf al wat gezocht op het net, en de ASRock Nettop ION 3D 152B lijkt wel wat... prijs is wel al aan de hoge kant denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor computers aan televisiesystemen is er idd veel keuze voor ASRock. Deze systemen werken goed en hebben een optische disk drive, maar ze zijn ook compact, energiezuinig en stil. Het Acer systeempje is dat niet... ASUS heeft ook nog enkele mooie modellen, maar dan wel zonder optische drive.

De ION 152D is een uitstekend systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.