Ga naar inhoud

Zéér hoog CPU Gebruik, Laptop is maar 9 maanden oud.


Ben_1996

Aanbevolen berichten

Ik heb dus 't probleem dat mijn Windows 7 Laptop ERG veel geluid maakt,

en aan het CPU-Gebruik te zien (tussen 85-95 %) is dat niet zo vreemd.

Maar wat kan ik eraan doen om dat omlaag te krijgen?

Heb er echt geen vreemde programma's op staan etc.

Laptop word regelmatig Gescand. (McAffee Betaalde versie)

Nog een vraag, ik heb Dell Datasafe Backup, dan kan ik 'm back-uppen naar 20-6-2011 (Fabrieks Backup) Word 't lager als ik deze back-up doe?

Geen idee of dit nodig is, maar ik heb een Dell XPS 17 met een Intel i5 processor.

4 GB Geheugen en rond de 650 GB opslag.

Help!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ben_1996,

welkom op PCH... :-)

Kan je de drie onderstaande procedures uitvoeren ?...

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Als toemaatje mag je nog het onderstaande uitvoeren :

Ga naar taakbeheer en open de tab processen.

Zet onderaan een vinkje bij processen van alle gebruikers tonen.

Sorteer dan de processen zodat de "grootverbruikers" bovenaan staan. Je doet dit door te klikken op de hoofding van de kolom met de cpu belasting.

Maak een screenshot op het moment dat de cpu piekt of noteer de naam van het proces dat dan het meeste cpu gebruikt.

Post dan de screenshot of de naam van het proces.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.