Ga naar inhoud

Ik kan geen pdf-bestand printen.


hvdheide

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een laserprinter van Hp (Hp Laser colour Printer 2600n).

Ik kan een Word-document goed afdrukken, maar een PDF-bestand niet.

Een printopdracht wordt niet eens in de afdrukrij opgenomen.

Wat doe ik verkeerd?

Het gekke is dat op hetzelfde netwerk ook een laptop (windows Vista) is aangesloten op dezelfde printer en via die laptop wordt wel op dezelfde printer een PDF-bestand afgedrukt.

Ik heb de instellingen van beide computers voor deze printer vergeleken, maar eigenlijk geen of nauwelijks verschileln kunne ontdekken.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

Han

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan vanuit Word 2010 je document opslaan als pdf formaat, daarom de vraag.Dus je opent een pdf bestand in adobe reader.Je klikt op afdrukken zoals op onderstaande afbeelding.

post-23245-1417704819,7816_thumb.png

Staat in het volgende venster je eigen printer vermeld?

Zijn ook de andere instellingen correct?

Dan klik je op afdrukken.

Als het niet lukt, krijg je een foutmelding?

post-23245-1417704819,818_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank weer voor je snelle reactie.

Al jouw duidelijke instellingen hierboven herken ik en pas ik toe.

Ik krijg geen foutmelding. Na mijn printopdracht komt er helemaal geen melding, terwijl de opdracht niet wordt vermeld in de printlijst van de printer. Dus de PDF-printopdracht bereikt de printer niet eens.

Een WORD-document wordt inmiddellijk afgedrukt (ook al veschijnt de melding dat het document NIET kan worden afgedrukt...)

Ik heb nog steeds geen idee waar het foutje kan zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een WORD-document wordt inmiddellijk afgedrukt (ook al veschijnt de melding dat het document NIET kan worden afgedrukt...)

Ik heb nog steeds geen idee waar het foutje kan zitten.

Dus in Word verloopt het ook niet vlekkeloos.

Heb je recent een herinstallatie gedaan van Windows of je printer pas geïnstalleerd?

Hoe lang heb je het probleem al, heeft het ooit wel gewerkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In WORD verloopt het printen vlekkeloos (behalve de verkeerde melding.)

Nee, ik heb geen herinstallanatie van Windows gedaan, noch de printer pas geïnstalleerd.

Het probleem bestaat zeker een aantal maanden. Of het daarvoor wel heeft gewerkt weet ik niet.

Ik ga een proberen of ik maandag de helpdesk van HP-printers kan bereiken hiermee.

Of heb je andere suggesties?

Groet

Han

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan adobe reader verwijderen via start-> configuratiescherm-> programma's en onderdelen.

Dan voer je onderstaande uit:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Erna installeer je adobe reader opnieuw via deze link.

Verwijder wel nog het vinkje voor Mcafee security scan plus.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.