Ga naar inhoud

vastlopen hp pavilion dv7


Aanbevolen berichten

Hallo ik ben jos, en heb sinds een half jaar een hp pavilion dv 7 notebook. geweldig apparaat, behalve dat hij af en toe om onverklaarbare redenen vastloopt. tot nu toe heeft hij drie/vier keer the blue screen of death overleefd. op dit moment loopt hij voor de tweede keer vast in windows explorer. ik kon alleen nog op opnieuw opstarten drukken, maar hij is nu al een half uur in het scherm "afmelden". ik kan waarschijnlijk op de uitknop drukken en daarna weer aanzetten, maar dat is uiteraard niet de bedoeling. wat moet ik doen om te voorkomen dat dit nog eens gebeurd?

ik heb 64 bits windows 7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te voorkomen dat het nog eens gebeurt, moeten we eerst weten waarom het het gebeurt :-)

We gaan eerst eens kijken naar die BSOD.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.