Ga naar inhoud

Opmaak verkenner in windows 7


m.franken

Aanbevolen berichten

De standaard opmaak van de verkenner in windows 7 vind ik veel onhandiger dan die in windows XP.

Wie kan me helpen met de volgende aanpassingen in windows 7?

1) De kolom NAAM is veel te smal om goed de titels van bestanden te kunnen lezen.

Ik maak die wel breder, maar elke keer als ik opnieuw naar een bepaalde map ga is de kolom weer te smal.

Hoe kan ik zorgen dat kolommen een bepaalde breedte blijven behouden?

2) De kolom TYPE staat er niet bij. Hoe kan ik deze toevoegen?

3) Als ik een bepaalde map aanklik komt deze onderaan het overzicht te staan, en moet ik gaan scrollen om de submaps te zien te krijgen. Hoe kan ik zorgen dat een aangeklikte map bvenaan komt te staan en dat alle submaps meteen zichtbaar zijn, zoals in windows XP?

vr.gr. Marij

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Maak de kolom NAAM breder totdat je de gewenste breedte hebt. Druk op de Alt toets. Er verschijnt een menu. Ga naar het menu Extra en kies Mapopties... Ga naar de tweede tab Weergave en druk op de knop "Op mappen toepassen". Nu wordt de breedte van de kolom onthouden ook als je de verkenner afsluit.

2) Open bijvoorbeeld c:\windows. U ziet dan aan de rechterkant Naam, Gewijzigd op, Grootte. Rechtsklik op het kopje Naam. Nu kan je een vinkje plaatsen voor "Type". Om ook dit te laten onthouden moet je weer "Op mappen toepassen" klikken.

(Druk op de Alt toets. Er verschijnt een menu. Ga naar het menu Extra en kies Mapopties... Ga naar de tweede tab Weergave en druk op de knop "Op mappen toepassen". Nu wordt de breedte van de kolom onthouden ook als je de verkenner afsluit.)

3) Druk op de Alt toets. Er verschijnt een menu. Ga naar het menu Extra en kies Mapopties... Ga naar de eerste tab Algemeen en zet onderaan een vinkje voor "Automatisch uitvouwen tot huidige map" of als dat geen resultaat geeft, "Alle mappen weergeven". Dat zou je zelf moeten uitzoeken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.