Ga naar inhoud

Netbook


Goos092

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Ik heb mij overlaatst een netbook aangeschaft. Het gaat om een HP Mini, voor 330 euro.

Ik heb deze gekocht voor mijn programmeerwerk op school, omwille van het lage gewicht.

Echter zijn deze dingen zeer 'zwak', ook al had ik dit verwacht. Netbooks hebben 1 gig RAM en sommige van mijn programma's starten nogal traag op of hebben duidelijk moeite.

IK heb een paar sites afgeschuimd voor tips, en heb enkele dingen gezien, zoals: geen antivirus installeren, ookal verhoogt dit de risico's(omdat antivirus teveel ruimte en geheugen inneemt). Ook las ik om Linux of Ubuntu te gebruiken, of om een extra gig RAM bij te voegen(gaat dit wel met netbooks? dit zou me verbazen.).

Hebben jullie een hoopje handige tips voor het beheer van een netbook? Ik vind dit apparaatje namelijk uiterst handig, maar zou er graag meer over leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Goos092,

Het probleem met zowel een netbook, notebook of merk pc is dat er bloatware is geïnstalleerd.

Met bloatware word geduid op allerhande programmaatjes die de leverancier mee installeert en dit kan gaan van antivirussoftware, back-up software en meer van dit soort zaken.

Welke programma's starten allemaal met Windows 7 op?

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Gereedschap”. en klik vervolgens op Opstarten.

Maak een screenshot hiervan en post dit in je volgende bericht.

1GB geheugen is wel zowat een minimum voor je netbook, als je meer geheugen zou installeren vermoed ik wel dat alles net iets soepelder gaat werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een item selecteert kun je het item uitschakelen en zo verhinderen dat deze met Windows start.

De volgende zou ik eens uitschakelen.

Google Update.

Adobe ARM.

Adobe Reader Speed Launcher.

HP Quick Launch.

Logitech Download Assistent.

Herstart nadien je netbook, geeft dit wat snelheids winst?

Er is geen antivirus actief op je netbook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt inderdaad iets sneller te gaan.

Dit verandert echter niets aan zijn algemene werksnelheid niet?

Ik werk veel met Eclipse (nog een relatief zwaar programma), dit kan wel eens traag gaan of lang opstarten.

De netbook zelf start wel snel op hoor nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het zwaardere werk heeft een netbook te weinig rekenkracht, dat zul je met extra geheugen ook niet kunnen oplossen denk ik.

Heb zelf een netbook met een Atom dualcore, maar deze was ook veel te traag naar mijn gevoel.

Heb er 2GB geheugen ingestopt waardoor het wat soepeler ging maar toch niet wat ik gedacht had en uiteindelijk heb ik er een SSD ingestopt wat een wereld van verschil maakte.

Maar met processor intensieve applicaties schiet deze naar men gevoel nog te kort.

Hoeveel schijfruimte neemt dat programma Eclipse in op je harddisk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel natuurlijk hoef ik geen zware grafische applicaties of games, verre van. Maar Eclipse wordt gebruikt om schema's te maken voor programmeerwerk, en het moet een heleboel plugins laden. Samen met enkele websites, en de netbook heeft het moeilijk.

Het programma neemt ongeveer 800 MB in op de harddisk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.