Ga naar inhoud

Draadloze netwerkverbinding heeft geen geldige IP-configuratie


Tsquare

Aanbevolen berichten

Hallo,

Situatie,

Internetprovider: Ziggo

Modem: Ubee

Router: Linksys Cisco router

Ik heb een probleem met mijn thuis netwerk wij hebben 2 vaste pc's 1 met windows 7 64 bit ultimate, en de ander windows xp home, verder hebben we nog 1 laptop in huis die af en toe worden gebruikt maar wel internet voor nodig is maar we zitten nooit allemaal tegelijk op het internet.

Het rare is ik krijg op de laptop wel internet verbinding en op de ene compututer waar windows xp op zit ook, maar mijn vaste pc waar ik het meeste achterzit met windows 7 geeft aan dat het draadloze netwerkverbinding geen geldige ip configuratie heeft.

Wat ik allemaal heb geprobeerd:

Router reset.

Modem paar keer de stoom van af gehaalf (10 sec)

gekeken bij eigenschappen van ipv4 als alles wel op automaties stond.

Modem rechtstreeks aangesloten aan laptop dan pakt hij het internet meteen op.

Het rare is mijn laptop die wel verbinding heeft geen aan in het cmd en ik weet al dat het niet goed is dat zijn

voorkeur het volgende ip adress is. (94.213.197.207) is.

en zijn standaard gateway is het volgende (94.213.196.1)

En mijn vaste computer met windows 7 erop zegt het volgende in het cmd die geen internet verbinding heeft:

automatische geconf. ipv4 adres 169.254.105.201

en standaard gateway staat er niet eens... dat is gewoon zwart

daarom kan ik ook niet met mijn pc in de router kijken via het internet browser scherm.

Ik hoop dat iemand mij zo spoedig mogelijk kan helpen om mijn Vaste pc met windows 7 ook internet te bieden want dat is de pc die ik het meest gebruiken het meeste nodig heb voor het internet.

Alvast bedankt,

Tsquare

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt dus zeggen als je met de laptop op internet wilt dan heeft de PC met windows 7 een probleem met Ongeldige IP adres?

De laptop: welke windows is dat?

De laptop heeft als os windows 7 home premium 32 bit.

Nee de laptop heeft gewoon internet maar de pc heeft totaal niks die pc blijft maar komen met dat hij geen geldig ip address heeft.

en ja mijn computer heeft zeker weten een draadloze netwerk interface want dit is een nieuwe router ben overgestapt naar deze en de vorige was een 802 wireless router en daar had hij nooit problemen mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je testen met een kabeltje tussen de PC en de nieuwe router ?

Nee want onze router staat beneden en mijn computer staat boven en ik heb niet zon lange utp kabel. alleen vanaf de laptop ben ik er al eens ingeweest maar bij de instellingen niet veel bijzonders te zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een paar vreemde dingen;

Het IP adres 94.xxx.xxx.xxx is geen adres dat normaal voor een intern netwerk gebruilt kan worden. Het kan wel rechtstreeks van het modem van de provider komen ... . Dat zou willen zeggen dat je maar één adres krijgt en dat de router om een of andere reden niet werkt .

Heb je de draadloze beveiligings instellingen op de PC al gecontroleerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een paar vreemde dingen;

Het IP adres 94.xxx.xxx.xxx is geen adres dat normaal voor een intern netwerk gebruilt kan worden. Het kan wel rechtstreeks van het modem van de provider komen ... . Dat zou willen zeggen dat je maar één adres krijgt en dat de router om een of andere reden niet werkt .

Heb je de draadloze beveiligings instellingen op de PC al gecontroleerd ?

Ik denk dat ik het probleem al heb gevonden denk ik, ik zit nu op stage en ik denk dat mijn modem niet in de zelfde range zit als mijn router mijn router zit op 192.168.1.254 en me modem denk ik op 192.168.(2) denk ik.

dat zou nog wel eens de oplossing kunnen zijn dus ik laat van me horen als ik thuis ben geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.