Ga naar inhoud

Berichten+contacten in Winmail overzetten naar Outlook


Fijs

Aanbevolen berichten

Ik kan wel exporteren, maar daarbij doet zich iets vreemds voor. Bij contacten kan ik aangeven waar ik ze wil opslaan (in dit geval een memory key) en die kan ik dan - zij het met wat kunstgrepen - op de nieuwe laptop installeren. Maar bij de berichten kan ik geen bestemming aangeven. Verder zoeken op de oude laptop brengt me bij MAPI, maar die kan ik niet kopieeren naar de key. Ik word hier echt gek van......

---------- Post toegevoegd om 00:31 ---------- Vorige post was om 00:25 ----------

PS aan Clarkie : bedankt voor je advies zo ver! Helaas geeft je suggestie op de site van MS geen sluitende oplossing, ook al omdat ik een single user version van Office heb gekocht en hem dus niet op zowel m'n oude als nieuwe laptop kan installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaande vond ik nog terug:

Van Windows Mail (Vista) –naar Outlook 2010 (Windows 7 Home Premium)

!!!optie ‘verborgen bestanden’ kunnen inzien, wél eerst aanzetten!!!

CONTACTPERSONEN:

• Heb windows mail cp (contactpersonen) als vcard opgeslagen (exportfunctie in windows mail)

• venster outlook cp kleiner maken, venster bestand opgeslagen cp kleiner maken

• dan opgeslagen cp allemaal selecteren en slepen naar outlook cp

• dan echter wel per cp 'opslaan en sluiten' in outlook aanklikken

MAILS VAN WINDOWS MAIL OVERZETTEN NAAR OUTLOOK 2010:

(‘workaround’ m.b.v. windows LIVE mail..!)

1. Mails van windows mail éérst via exportfunctie opslaan op bv. Externe harde schijf (eml indeling)

2. Deze opgeslagen mails in de betreffende mappen (inbox, sent-items) van windows mail plaatsen, locatie is: c:\users\usernaam\appl.data\local\microsoft\windows mail\local folders\inbox cq. Sent items kiezen

3. Windows LIVE mail opstarten, optie ‘bestand’ (staat linksboven van ‘start’) aanklikken

4. Berichten IMPORTEREN, kiezen windows mail

5. Kiezen inbox of sent items (zie 2), berichten zijn derhalve geïmporteerd met de indeling van windows mail (begrijp ik..)

6. Vervolgens in windows LIVE mail weer optie ‘bestand’ (staat linksboven van ‘start’) aanklikken en kiezen voor email EXPORTEREN

7. Keuze maken voor microsoft exchange (= outlook!)

8. Vink ‘geslecteerde mappen’ aan

9. Kies dan uit opslagmappen van windows LIVE mail de zojuist geïmporteerde map (zie 4 en 5), (is inbox of sent items)

10. Exporteren naar Outlook 2010 is dan voltooid

11. In Outlook zie je dan de zojuist geëxporteerde mappen (6 t/m 9) staan onder ‘inbox’ cq. ‘sent items’.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle stappen gevolgd t/m 5, waarbij Live Mail zelf automatisch alles importeerde.

Maar in het scherm van Live Mail kan ik geen knop 'bestand' vinden en kan ik dus ook niet exporteren.

In Windows Mail kon dat wel, precies op de manier als jij hierboven hebt aangegeven onder punt 7 en verder.

Probleem was alleen dat ik de gegevens niet volledig naar de memory key kon wegschrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen op oude laptop nieuwe Live Mail geinstalleerd, nu wel knoppen zichtbaar.

Maar het effect bij kopieeeren en daarna overzetten op memory key zijn hetzelfde

als bij kopieeeren van Windows Mail. Van bepaalde files kunnen de eigenschappen

niet gekopieerd worden (875 bestanden, dus vermoedelijk alle mails).xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.