Ga naar inhoud

Bundespolizei


Aanbevolen berichten

Jaja, dik gelukt! Eeuwige dank, ik zou u graag een koud pintje opsturen!

Kun je misschien wat advies geven over hoe dergelijke virussen te vermijden? Ik heb gelezen dat je zulke virussen oploopt door nooit updates uit te voeren, nochtans doe ik dat altijd en onmiddellijk. Ik werk wel altijd in firefox en nooit in explorer, dus die wordt inderdaad nooit ge-update...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die updates klopt natuurlijk, maar dat is hier bij het Bundespolizei-virus absoluut niet aan de orde. De oorzaken liggen elders ... het "foute klikje" op het "foute linkje". En ongeacht browser of antivirusprogramma, dat overkomt dus alle soorten computergebruikers.

Problemen van de baan, dan is het tijd voor de “grote schoonmaak” : een cleaning en het verwijderen van de besmette herstelpunten.

Download CCleaner.

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Configuratiescherm -> Systeem en Onderhoud -> Systeem -> tabblad "Systeembeveiliging" -> vinkje weghalen bij de schijf waarvan je de herstelpunten wil verwijderen -> klikken op "toepassen". Dan krijg je de schermmelding “Weet u zeker dat u systeemherstel wil uitschakelen”. Klik hier op “Systeemherstel uitschakelen”. Dan zijn alle herstelpunten verwijderd op de aangeduide schijf.

Zet daarna opnieuw een vinkje bij de harde schijf. Maak meteen ook een nieuw herstelpunt, zodat je niet hoeft te wachten op een automatisch herstelpunt van het systeem.

Als dit allemaal probleemloos verlopen is, mag je hieronder op "markeer als opgelost" tokkelen !

En de :beer: zijn blijkbaar al aangekomen xD

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.